Най-великият рекламен агент не е от Медисън Авеню

| от |

Повечето от вас никога не са чували за него. Той никога не е заплашвал клиентите си, че ще скочи от прозореца, ако не купите рекламния му проект като Джордж Луис.

HP1

Нито пък е предлагал слогана „Предоставено от прекрасните хора, които ви дадоха Пърл Харбър“, като Джери Дела Фемина. Той е син на проповедник. Като рекламист е срамежлив, не обича да се хвали. Повръща преди презентации – но не заради пиенето, като Дон Дрейпър, а от притеснение. Притеснен, че новите му клиенти няма да имат смелостта да закупят провокативните му реклами. За него в рекламния бизнес е важно само едно – финалния резултат.Нищо останало няма значение, това пише Vice за Том Мак Елигът.

EpiscopalChurch

PETA

Няма да намерите много информация за Том Мак Елигът в интернет. Не дава много интервюта, няма страница в Уикипедия. А агенцията му Fallon McElligott Rice оставя следа в рекламния бизнес в годините преди да има интернет (1981-1988). Това се случва точно по времето, когато големите агенции от Мадисън Авеню поглъщат всички малки – събитие, което възпира голяма част от творчеството и духа в рекламната индустрия. Наградите за реклама One Show са били, а и вероятно още са най-качествения показател за американските реклами. През 80-те Fallon McElligott Rice печелят почти всяка година и One Show започва да изглежда като годишник на фирмата на Том. „По-скоро бих надценил интелигентността на потребителя, отколкото да я подценя“ Том МакЕлигът винаги е най-умният човек в стаята за презентации. Не се заблуждавайте от приятелското изражение на лицето му.

PSAs

Щом дойде време да се продава реклама е безмилостен. Част от тази упоритост се вижда в интервюто му през 1986г. за списание INK. МакЕлигът напуска собствената си фирма през 1988г., недоволен от посоката, в която се развива тя. За кратко работи в Chiat\Day, докато през 1991 (годината, в която името му е добавено в рекламната Hall of Fame) не отваря нова фирма в Минеаполис – McElligott Wright Morrison White. Тя обаче се оказва провал, благодарение основно на разпадането на супер-конкурентния творчески период на 80-те в рекламния бранш.

RollingStone--soap

Том МакЕлиъгт се оттегля от рекламата преди да навърши 50, през 1993. Ето откъс от интервю, след оттеглянето му: „Не се разсейвайте от нищо. Работата е единственото, което има значение. Много неща могат да ви попречат, неща, които отнемат от емоционалната и интелектуалната енергия. Никое от тях няма значение. Единственото, което има значение на този етап е работата. Работата е всичко. През годините, които прекарах в този бизнес срещнах много хора, които имаха огромен потенциал да бъдат добри в работата си да губят много от уменията си заради политиката на рекламата, заради разсейване, страх, желанието за по-голям офис. Ще получите големия офис, ще изкарате парите. Всичко, което искате ще се случи, понякога дори без да усетите. Всичко изглежда толкова сложно, а всъщност е съвсем просто. Толкова е просто, че е удивително. Всичко зависи от работата. Ако си вършите работата хората ще забележат и ще получите каквото желаете. Това е.“

WindsorCanadian

По-горе са събрани най-добрите реклами на МакЕлигът. Ако работите в творческа област, особено ако в социалните медии, погледнете рекламите. Сега.

RollingStone--bra

 
 
Коментарите са изключени за Най-великият рекламен агент не е от Медисън Авеню