NOVA е най-гледаната телевизия от представителите на активното население и активното градско население (на възраст 18-49 г.). Според данните, дадени от телевизията, 23,1% от градското население и 24,1% от активното градско население (среднодневна аудитория) са предпочели ефира на националната телевизия. Изследването е проведено от агенцията за пийпълметрия Nielsen Admosphere Bulgaria.
Данните от изследването обхващат 4 категории и показва рейтингите на новините и актуалните предавания, риалити форматите и сериалите в ефира на телевизията. Според данните, във всички категории, телевизията превъзхожда основния си конкурент. Категориите са активно население (18-49 г.), активно градско население (18-49 г.), хора между 18-34 години и жени между 25-54 години. Във всяка една от категориите и възрастовите групи има и растеж спрямо показателите за миналата година.
Сред новините и актуалните предавания в ефира на NOVA са „Здравей, България“, „Събуди се“ и новинарските блокове. 29,4% от активното градско население са предпочели тях, на фона на 22,7% рейтинг за основния конкурент на телевизията.
Развлекателните формати и риалитита, сред които са Като две капки вода, BIG BROTHER: MOST WANTED, X Factor, VIP BROTHER 2017, Аз обичам България, Господари на ефира, Дом за всеки, Кошмари в кухнята, Мис Пепеляшка, Семейни войни, Черешката на тортата, са гледани от 29,6% от активното градско население. Сериалите на телевизията („Откраднат живот“, „Ние, нашите и вашите“, „София – Ден и Нощ“) бележат рейтинг от 27,7% сред активното градско население.
На този фон основният конкурент, bTV, публикува данни за рейтинга си, направени от пийпълметричната агенция GARB. Данните в него са за аудиторията от лица на 4+ години.