Според годишното проучване Music 360 2015 сред американските слушатели на световна компания за мониторинг Nielsen 91% от населението на страната слуша музика, прекарвайки повече от 24 часа всяка седмица с любимите си мелодии. Докато цифрите от миналата година са почти същите, достъпа и начина, по който се слуша музика, се променят.
Според данните от доклада 75% от американците през седмицата слушат музика онлайн, при почти 12% през миналата година. Онлайн тенденциите оказват значително влияние върху навиците за търсене на музика. Освен това музиката не просто е станала по-цифрова, а е станала и по-мобилна. В действителност 44% използват смартфони, за да слушат музика, като увеличението е със 7% от миналата година, а използването на настолни компютри е намаляло.
Радиото продължава да бъде източник № 1 за откриването на музика в САЩ, като 61% от анкетираните заявяват, че откриват нова музика от AM / FM или сателитно радио, което е със 7% увеличение в сравнение с миналата година. Препоръките от близки и познати също остават важен фактор, особено сред тийнейджърите: 65% заявяват, че откриват нова музика чрез семейството и приятелите си, над средна стойност от 45%.
Друг начин за откриване на нова музика е посещаването на различни музикални събития. Дванадесет процента от анкетираните казват, че откриват музика чрез събития на живо, при повече от 70% спрямо миналата година. Половината от анкетираните споделят, че са присъствали на събития на живо през последната година, като 11% са присъствали на поне един музикален фестивал през последните 12 месеца.