Карат е агенцията, избрана да работи по медийната стратегия на Мтел през 2015 година.
Телекомът финализира конкурса за обслужваща агенция, в който участие взеха пет международни агенции: Mindshare, Carat, Universal Media, Media S, OMD. Всяка от тях беше номинирана за участие на база на няколко ключови критерии, сред които оценка на качеството, конкурентоспособността, данни за оборота, клиентите и екипа на агенциите според класацията на изследователката компания RECMA*, специализирана в анализ на състоянието на медийните агенции в глобален и локален мащаб. В конкурса бяха поканени агенции с опит и възможност за ексклузивност за работа в сектора на телекомуникациите.
Конкурсът протече в два етапа, като до втори кръг бяха допуснати три агенции. Критериите за финална оценка, които са финансови и качествени, определиха международната агенция Карат като победител. Процесът по избор беше направен според вътрешните правила за тръжни процедури на доставчици, като включваше експерти от различни звена на Telekom Austria Group (TAG) – Виена, и Мтел.
„За първи път в Мтел такъв конкурс беше проведен с участието на международно признат външен консултант и по специализираната методология на Меdia Path. За мен беше огромно предизвикателство и опит да работя с независими експерти в областта на медиа одитирането, които провеждат едни от най-големите медиа конкурси в света. Конкуренцията беше наистина оспорвана и считам, че агенциите показаха висок професионализъм и усърдие в подготовката на стратегическите си презентации. Успяхме да дадем равни начала на всички участници, да осигурим максимална прозрачност и яснота по отношение на критериите и методиката за оценка. Финалният избор на обслужваща агенция се базира на разумния баланс между добре дефинирана стратегия и стремежът ни да оптимизираме ефективността на медийните ни инвестиции в настоящата икономическа обстановка“, коментира Петя Стоянова, директор „Маркетинг комуникации“ в Мтел.
Конкурсът беше проведен с помощта на световно признатия консултант в областта на медийното одитиране и експертиза при провеждането на конкурси за медийни агенции – Media Path Network.
„Конкурсът за избор на обслужваща медийна агенция на Мтел в България беше проведен според международните изисквания и процедури, прилагани от Media Path Network за водещи рекламодатели в световен мащаб. Процесът, според който бяха оценявани офертите на участниците, включваше детайлен анализ на ценовите предложения за всички медии. Използваната методология даде възможност да се оцени бизнес потенциалът на всяко едно от предложенията и осигури прозрачност при анализа на данните. Също така, приложеният подход гарантира проследяване на изпълнението на поетите ангажименти в бъдещ период“, коментира Мария Миланова, изпълнителен директор за България на Media Path.
Carat Bulgaria e част от глобалната комуникационна мрежа Dentsu Aegis Network и оперира на българския пазар от началото на 2012 година. За кратък период от време тя постигна сериозен успех на местния пазар, позиционирайки се като иновативна и високоефективна комуникационна агенция. Според годишния качествен доклад на RECMA – единствената компания, която дава оценка в глобален мащаб на всички медийни, дигитални и комуникационни агенции, Carat е в топ три на агенциите у нас. Основният фокус на компанията е стратегическото планиране на комуникациите, медия планиране и купуване, както и медия проучвания. Сред клиентите, които ползват нейните услуги, са Mondelez, LEGO, Philips, Adidas, Mattel и други. Основната цел на агенцията е да създава допълнителна стойност чрез ефективно управление на медия микса. Предимството на компанията при планирането на комуникациите се гради върху уникален за пазара инструмент – The Consumer Connection System. CCS e система за проучване на потребителските нагласи, чиято основна цел е да усъвършенства процеса на комуникационно планиране и да предоставя оптимални възможности за медиен микс спрямо нуждите на кампаниите.