„Let it go“ и саундтракът на Frozen не спират похода си

| от |

След като прекара 8 поредни седмици като най-продаваният албум в Щатите, саундтрака към филма на Дисни „Frozen“ най-накрая бе свален от първото място.


1

Изненадващият успех на албума, който се задържа на първо място за най-дългия период след албума на Адел 21 отпреди няколко години надали ще спре дотук. Очаква се през лятото да продължи да присъства при най-продаваните. Но защо? Албумът излезе преди цели шест месеца и донесе печалби от над 1,2 милиарда долара, както и заби в главите на милиони песента на Идина Мензел “Let it Go”.

Известно време саундраците доминираха над всичко. Въпросът е защо някои хора купуват диска чак сега, а не когато излеze преди половин година?

Един от възможните отговори е този на Джон Де Симон, 41-годишен IT мениджър от Атланта. Миналата седмица той купува едно от продадените 2,7 милиона копия на саундтрака на Frozen за рождения ден на дъщеря му, която става на 8. Тя обинковено не се вълнува особено от принцесите на Дисни, но след като семейството поръчват копие на филма на Blu-Ray за да го гледат вкъщи тя моментално се влюбва. Сега тя може да слуша албума в стаята си докато родителите се наслаждават на дигиталната версия, която получават безплатно при покупката от Amazon.

2

“Самата музика ти се набива в главата. Само след едно слушате си тананиках песните в продължение на 3 дни”, казва г-н Де Симон.

Социалните мрежи допринасят за поддържането на популярността на феномена. В YouTube клипче на родители, които пеят “Love is an open door” има над 12 милиона гледания. Това от своя страна захранва купуване на тематични подаръци, споделя президента на Disney Music Group Кен Бънт. Албума всъщност продава най-много през седмицата около Великден – около 259 000 копия, двойно повече отколкото по Коледа.

3“Frozen“ също така е от редките в наши дни дискове, от които хората искат да закупят физички, а не само дигитално. Поради това можем да го видим навсякъде, не само в големите вериги. От Дисни смятат, че силните продажби ще продължат през цялата година.

“Frozen“ направи същото нещо, което успя Титаник преди години – да накара хора, които обикновено не се интересуват от саундтраци на филми да ги закупят.”, споделя Давид Бакула, вицепрезидент на Nielsen, изследователната компания според която се определя класацията на Billboard.

Ако трябва да сме честни, конкуренцията от началото на годината не е особено голяма. Тепърва ще излизат дългоочакваните албуми на Coldplay и Mariah Carey.

Джеф Галак, професор по маркетинг в университета Карнеги Мелон смята че албума се справя толкова добре, защото феновете намират нови и нови неща в песните, колкото повече ги слушат. “Това е все едно отивате в музей отново и отново за да разгледате дадено произведение на изкуството. Като че ли всеки път е малко по-различно. При по-смислените песни и компизиции е същото.”