Land Rover накара хората да се спрат изумени заради Discovery Sport, теглещ три луксозни вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси в демонстрация на възможностите си за теглене.
Десеткилометровото пътуване през региона на Рейн в Северна Швейцария подложи теглителната сила на компактния Discovery Sport на абсолютно изпитание. Въпреки че Discovery Sport има сертифицирана максимална маса на теглене от 2 500 кг (2,5 тона), той беше в състояние да тегли 60 пъти собственото си тегло, задвижван от дизеловия двигател Ingenium на Jaguar Land Rover, осигуряващ 180 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Освен това Discovery Sport се възползва от редицата технологии на Land Rover, предназначени за теглене и създаване на тяга като Terrain Response, Асистент за теглене, Асистент за закачване на теглича и All Terrain Progress Control – полуавтономна система за офроуд шофиране, която автоматично управлява мощността от двигателя и спирачките, за да изпълни сензационното предизвикателство.
Това изпълнение съвпадна с обявяването на Discovery Sport за победител в класа 1 700-1 899 кг на престижните награди на автомобили за теглене Tow Car Awards в Обединеното кралство, на които Land Rover Discovery е обявен за „Теглещ автомобил на десетилетието“.
Изпитанието е подготвено от инженерите на Land Rover, за да демонстрира ясно силата и възможностите на Discovery Sport с препратка към подобна демонстрация, изпълнена през 1989 г. при лансирането на неговия предшественик Discovery I.
Задвижващата система на автомобила остава непроменена; единствената модификация е оборудването му с колела за релси от специалистите от Aquarius Railroad Technologies, за да играят ролята на „стабилизатори“. За разлика от тегленето на Discovery през 1989 г., Discovery Sport изпълни впечатляващото теглене без помощта на предавки в ниския обхват, а вместо това използва свръхмодерната си 9-степенна автоматична скоростна кутия и технологията Terrain Response, за да генерира необходимата тяга. Системата All Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover е използвана също по време на тегленето – с натискане на бутон – за да увеличи максимално тягата при зададена скорост. Действаща много подобна „автопилот при ниска скорост“, ATPC позволява на водача да се фокусира върху пътя отпред – или върху релсите в този случай.
Изпитанието с теглене на влак е изпълнено на 10-километрово трасе в Museumsbahn Stein am Rhein в Швейцария, пресичащо река Рейн по впечатляващия мост Хемисхофен – историческо стоманено съоръжение, простиращо се на 285 м дължина и 25 височина над долината.
Land Rover има история, свързана с трансформации за движение по релси, от времето на сериите II и IIA на Land Rover до различните модели Defender, модифицирани за движение по релси с цел поддръжка, както и забележителното лансиране на Discovery I през 1989 г. Последното представлява трансформиран Discovery, теглещ колона вагони в Плимут, за да демонстрира възможностите на новия дизелов двигател 200Tdi.
Британските специалисти в трансформациите от път към релси 4×4 Aquarius Railroad Technologies монтират железопътните колела на иначе стандартния във всяко друго отношение Discovery Sport.