Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на два от телекомите да отказват на абонатите си без каквито и да било договорни или правни основания прекратяването на договорите си с тях.
Единият от операторите отказва разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.
Другият телеком принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо от обстотелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка Допълнително споразумение към договорите по образец, който се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.
Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики. КЗП е категорична, че те следва да бъдат преустановени. В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.
Търговците обжалват заповедите.