Кой и как ще гледа Световното в Бразилия

| от |

Най-голямото спортно събитие за 2014 – Световното първенство по футбол в Бразилия, има за цел да стане и най-социaлното благодарение на технологичния напредък, който позволява на феновете да взаимодействат по нови начини с играта, футболистите и марките.

2014 World Cup Brazil

Омником Медия Груп и техните агенции OMD и PHD имат за цел да разберат тези промени в потребителското поведение и отношение към Световната купа, правейки редица проучвания, които включват: използване на медийна информация, мониторинг на социални мрежи, pre- и post- Snapshots проучване, спонтанно или предизвикано ниво на познаване на марката, промени във възприятията на марката поради спонсорства и ползване на социални мрежи. Това проучване предоставя много добро разбиране не само на футболните фенове и на потребителското поведение, но и на отношенията марка-потребител под влиянието на спонсорството.

Интересен резултат от изследването е нарастването на взаимодействието на потребителите със събитието. Телевизията все още е лидер и 98% от анкетираните в Европа, Азия и Африка казват, че ще гледат шампионата по телевизията. Все пак цели 82% ще следят шампионата на повече от един екран, а ¼ от хората ще използват мобилни устройства, за да споделят мнения и коментари и ще използват приложения със съдържание от световното първенство.

Също така много важно за марките е това, че Световното първенство привлича публика, която не е толкова заинтересувана от местните футболни шампионати. Такъв е случаят при жените: 87% казват, че предпочитат да следят Световното първенство, за да преживеят голямо международно събитие или да бъдат в крак с големите събития (79% от жените), докато мъжете са по-склонни да следят Световното заради любовта към футбола. (50% срещу 32% за жените).
Проучването има количествена част като OMG Snapshots, проведено е онлайн и включва 3,515 човека от 17 държавии. Качественото изследване OMG Sonar представя двама бразилски трендсетъри в Рио и Сао Паоло, които анализират бразилското отношение към събитието, провеждат интервюта с експерти по социални медии, за да разберат как хората и брандовете използват социалните мрежи за да комуникират със събитието. В допълнение OMG social listening project, който е разработен на 10 езика, събира постоянна информация за това как хората взаимодействат със събитието онлайн.

Tyson Henly, директор на международния футбол към OMD и представител на сециализираната агенция на PHD’s Fuse Sport + Entertainment коментира: „Виждаме изключително голям интерес към Световното първенство по футбол, който варира от пасивната аудитория (само телевизия) до аудитория, която комуникира чрез събитието (75, 5% са „силно заинтересовани”, докато 56% казват, че са склонни да пуснат коментар в социалните мрежи). Това поставя марките в ситуация, в която трябва да оптимизират техните асоциациативни вериги, да допълнят и развият традиционния си метод на спонсорство с предоставянето на „допълнително съдържание“. Тоест, те трябва да предоставят съдържание, което осигурява повече забавление, знания или информация за този нов тип потребители. Това съдържание, съчетано с начина, по който технологията напредва, ще става все по-голям приоритет при планирането на активностите на марките“.

OMD Worldwide (www.omd.com) е водеща агенция за комуникационни услуги в световен мащаб с повече от 8 000 служители в 100 страни и обслужва най-големите световни брандове. OMD предлага голям набор от услуги, част от които: комуникационни стратегии, медиа планиране и купуване, създаване на съдържание, дигитални услуги, спонсорства, анализ на марки и брандове. OMD е известна с големите си постижения в стратегическото планиране и кративността си. Получавала е приз за най-креативна медиа агенция от Gunn Report в продължение на 8 поредни години, награди от Adweek Global Media Agency of the Year for 2008, 2009, 2011 and 2013; and 2002, 2005, 2009 и 2011, както и медиа агенция на годината от Advertising Age. OMD Wordwide е част от Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

 
 
Коментарите са изключени за Кой и как ще гледа Световното в Бразилия