Top Gear избра петте супер-автомобила в света и реши да провери кой от тях е номер едно. И това не зависи от цената или спецификациите, а каква работа ще свърши на пистата.
Техническите характерисики могат да бъдат такива, че да ви излъжат. Това означава, че чистата статистика може да разкаже само част от историята. Другата част е изцяло субективна и е под огромен натиск от чисто ненаучни фактори като вкус и нагласа. Неща, които не можете да измерите с нито един микрометър и не можете да ги определите както трябва дори и с най-голямата фокус група.
Структурата в голямата си част е субективно понятие, затова ще пропуснем определението за това кой супер-автомобил изглежда най-добре и ще ви оставим сами да изберете своя победител. Когато имате няколко стотин хиляди паунда за кола, вероятно сам знаете каква кола да си купите, е обяснението на Top Gear, защо те сравняват автомобилите само въз основа на техните резултати на пистата.
Петте коли в избора на Top Gear са:
– Bugatti Veyron – 1,5 милиона долара
– Pagani Huayra – 1,4 милиона долара
– Aston Martin One – 77 – 1,4 милиона долара
– McLaren P1 – 1,15 милиона долара
– Hennessey Venom – 1,1 милиона долара
Вместо да чакаме обратно броене от Top Gear обявяват McLaren P1 за победител в този конкурс. Ето и обяснението защо всяка кола изостава зад P1 .
Стандартният Bugatti Veyron е много подобен на P1 по отношение на ускорението, а SuperSport версията е далеч по-бързa от Макларън. Но не в това е работата.
„Въпреки това по отношение на преживяването на шофьора, Р1 прави Veyron да изглежда като Ауди ТТ … Р1 ти предоставя интимно удоволствие по начин, по който i Veyron никога не може да постигне, той е свързан с водача на съвсем друго ниво. Ти управляваш Вейронот, но Р1 трябва да се кара“, пише Том Форд за Top Gear .
Неговата забележка е, че Вейронът е толкова съвършен, че той винаги ще си свърши работата както си му казал, докато Р1 трябва да работиш и да се вкараш в движението, за да постигнеш това, което в крайна сметка ще ти даде повече удоволствие.
Именно перфектността която е предимство на Вейронот е това, което липсва на Pagani Huayra, за да изпревари Р1, която е твърде непредсказуема и неопитомена в сравнение с Макларън.
Pagani губи и по качеството на шофиране и по-бавното превключване на предавките.
Aston Martin One – 77 е с отличен външен вид и е с фантастичен външен вид. За всичко останало той не може да се сравни с Макларън, който според Top Gear е на съвсем друго ниво.
Най-голямата критика е за лошата скоростна кутия на One – 77 .
„McLaren P1 е това, което Hennessey Venom иска да бъде, когато порасне .“ забележката на Venom е, че не е толкова рафинирана в реакции и че в сравнение с McLaren изглежда като една от американските „musclecars.“