Не знам дали си спомняте какво се случи в света на какаото преди близо три години. Ако обичате да хапвате шоколад в обедната почивка или да пиете горещо какао в тихи, неделни следобеди, вероятно сте се заинтересували от кризата в производството на едно от най-търсените растения.
През 2013г. професори от факултета по земеделие и околна среда в Сидни предупредиха, че ако методите за производство на какао не бъдат спешно модернизирани, търсенето на суровината за шоколад в развитите държави няма как да бъде удовлетворено в идните няколко години.
Е, днес все още намираме шоколад по магазините, но твърде рядко се питаме откъде пристига, с цената на какво е дошъл при нас и кой е отговорен за отглеждането на основната му суровина – какаото. Нека ви кажем.
Какаото се отглежда в най-нестабилните и неразвити части на света – Западна Африка, Южна Америка, Югоизточна Азия и Тихоокеанския регион. Фермерите там са изправени пред много сериозни предизвикателства, причинени от политически кризи, климатични промени, бедност, болести и вредители. Хората, които се грижат да хапваме торта гараш на рожденните си дни нямат възможност да ядат торта и някой се е сетил, че това не е съвсем справедливо.
Новата кампания на Nestle® – Nestle® Cocoa Plan, успява реално да подобрява живота на фермерите и качеството на тяхната продукция.
Компаниите, ще кажете, мислят единствено за пари и нехаят за хората, благодарение на които се произвеждат продуктите им. Но позволете ми да не се съглася. Всяка корпорация има интерес да се грижи за хората си и в това отношение Nestle® е светъл пример за добра корпоративна политика.
Nestle® задава нов стандарт в отношението към онези, от които зависим и избира да го направи чрез най-популярния си в последно време продукт – шоколадовият десерт KIT KAT® и ето че KIT KAT® се превръща в първата глобална марка в сферата на шоколада, която се произвежда от какао, изцяло придобито от устойчиво земеделие.
Какво означава това?
Близо 40% от международния износ на какао идва от Кот д’Ивоар. Доскоро фермерите, отглеждащи какаовите растения, бяха в дъното на глобалната верига на снабдяването. Тъй като търговци, преработвачи, износители и фабриканти стоят все нагоре по веригата, фермерите бяха принудени да продават на безценица. От продукта за тях оставаше абсолютният минимум. Днес Nestle® вече осигуряват за африканските фермери обучения за добри практики, благодарение на които те работят по-ефективно и по-леко, а производството им е улеснено и по-обилно. Освен това, компанията построи 40 училища в подкрепа на образованието на 10 000 деца, които за първи път имат възможността да видят света извън домовете си и да работят каквото поискат.
Вижте видеото по-долу, за да разберете как с покупката на KIT KAT®, освен почивка и сладост за себе си, даряваме по-хубав живот за фермерите в Кот Д’Ивоар и децата им.