В първенството nа спортните марки adidas имаше същата стратегия, както и германците – дългогодишен опит и екипна работа.
На пазара на спортна екипировка Nike е нa челното място, като държи 17% от световния пазар, а на второ място е adidas с 12%. Но когато говорим за футбол, двете компании заедно държат 70% от пазара, с тази разлика, че миналата година от този спорт Nike е реализирала продажби от 2,3 милиарда долара, а Adidas 2,7 милиарда долара.
На Мондиала, Nike влезе с „Risk Everything“, докато adidas е „All In or Nothing“.
Nike е решен да доминират първенството и спонсорира 10 от 32-та отборa, сред които бяха най-големите фаворити преди началото: Бразилия, Англия Португалия, Франция и Холандия. За разлика от тях, Adidas имаше 9 представителя, сред които Германия, Аржентина, Мексико и Колумбия.
Nike имаше и най-скъпото спонсорство на футболист на Мондиала, португалецът Кристиано Роналдо с 8,35 милиона долара годишно (повече от него pвзима само Бекъм от Adida, 11.7 милиона долара, но той не играе на световното). Те са спонсори и на Неймар, който има 11-годишен договор за 1 милион долара годишно.
Well, Nike did tell them to ‘risk everything’… #WorldCup pic.twitter.com/v5twOzEITV
— RealFantasyFootball (@rffuk) July 10, 2014
Въпреки че на хартия изглежда добре (Роналдо, Иниеста, Рууни), Nike имаше лошо първенство. Рибери се контузи още преди началото на Мондиала и не игра, а Рууни, Иниеста и Роналдо се представиха катастрофално и събраха багажа още след групите. Давид Луис бе капитан на Бразилия при поражението 7:1 от Германия, а Неймар не игра в решителните мачове заради контузия на гърба.
Germany lets take the cup!!#all in or nothing… pic.twitter.com/vnupySlaZy
— Amita Raj (@ami_24) July 13, 2014
Срещу тях са Adidas, които изключително пресметливо влязоха в първенството с отбори като Германия и Аржентина, и футболисти като Меси и Йозил, за които плащат съответно по 3,3 и 4,9 милиона долара годишно. С такъв ход Adidas имаше два отбора на финала.
ORGULLOSO de #ARG @Argentina #all in or nothing pic.twitter.com/HAzJOKpmiD
— Ryu Bopp (@RyuBopp) July 10, 2014
Една от основните разлики във функционирането на двете марки във футбола е, че изпълнителен директор на Adidas е Херберт Хайнер, който е председател на надзорния съвет на Байерн Мюнхен и познава играта в детайли, докато Nike се американска компания. Освен че са добри в избора на състезатели, статистиката от социалните мрежи показват, че Adidas сa по-добри в разбирането на това, коетотърсят феновете, така че по време на Мондиала те със 150% по-голяма интерактивност (ретуитове и харесвания), отколкото преди началото. При Nike крайният резултат е -10%. Тук формулата на Adidas е повече информация, свързана с играта и малко самореклама, докато Nike направиха обратното.
It’s a team game, but an entire nation wins. #allin pic.twitter.com/6YPe0Ph9qL
— adidasfootball (@adidasfootball) July 13, 2014
Forever or never. #allin or nothing. #WorldCupFinal pic.twitter.com/EO9HTe892N
— adidasfootball (@adidasfootball) July 13, 2014