От времето на първите автомобили до днес се промениха толкова неща, че вече не е сигурно какво събира думата „автомобил“ в себе си. Както между „човек“ и „човек“ има разлика колкото цяла Вселена, така между „кола“ и „кола“ може да се поберат всевъзможни представители на моторните превозни средства.
Иновациите в автомобилната индустрия изпълват шофьорите и автомобилните фенове със смесица от вълнение и страх, като на автосалона в Париж можахме да видим продукти, които да провокират едновременно и двете. Един от истински сполучливите модерни автомобили на автосалона е пъpвият в cвeтa aвтoмoбил, ĸoйтo пpeдлaгa xибpидeн, рlug-іn xибpидeн и изцялo eлeĸтpичecĸи cилoв aгpeгaт в eдин мoдeл – Hyundai IONIQ.
100% електрическата версия на модела предлага 80% заряд на батерията си само след 33 минути минути прикачане към системата за бързо зареждане CCS Combo Rapid (50 kW).
При пълен заряд на батерията, IONIQ Electric е в състояние да измине до 280 километра, което значи, че може да стигнете от София до Стара Загора с едно зареждане, без да се лишавате от всички познати от стандартните модели на Hyundai системи за повишаване на комфорта и безопасността. В зависимост от нивото на оборудване, електромобилът може да бъде оборудван с различни глезотии като автоматични чистачки, 16-цолови алуминиеви джанти, диодни фарове, адаптивен круз контрол, вентилирани седалки с кожена тапицерия, отопляем волан, паркинг сензори и други.
Hyundai IONIQ се появи на автосалона в Париж в три основни версии- IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in и IONIQ Electric. Първите две са оборудвани с нов 1.6 литров Kappa двигател с директно впръскване, който обещава максимална мощност от 105 конски сили и 147 Нм максимален въртящ момент.
IONIQ Hybrid разполага с електромотор с 43 конски сили и 170 Нм, захранван от литиево-йонна батерия с 1.56 kWh. Максималната скорост на движение на автомобила е 185 км/ч, а нивото на СО2 емисии е само 79 грама на километър. IONIQ Plug-in предлага на потребителите автономен пробег на електрическа енергия от до 50 километра, като основната причина за това е батерията (8.9 kWh). Електромоторът на модификацията е 61 конски сили.
ІОNІQ Нуbrіd и ІОNІQ Еlесtrіс щe бъдaт пycнaти нa eвpoпeйcĸия пaзap пpeз eceнтa нa 2016 г. ІОNІQ Рlug-іn щe бъдe лaнcиpaн в Eвpoпa пpeз 2017 гoдинa.
Вижте още снимки на култовия модел в галерията.