Базираната в Гърция медийна компания Antenna Group обяви, че е влязла в широкообхватно стратегическо партньорство с медийно ориентираната търговска банка The Raine Group.
Целта е да се проучат съвместни инициативи, които да „преследват възможности за растеж в нови развлекателни формати, нововъзникващи технологични платформи, права на съдържание и производствени активи“. Antenna става и стратегически партньор на базираната в САЩ банка за Европа.
Партньорството плътно следва назначаването на бившия президент на NBCUniversal и Cineflix Studios Питър Смит за управляващ директор на компанията, която беше собственик и на българската „Нова телевизия”. Antenna, която е собственост на гръцкия корабен магнат милиардер Минос Кириаку, доведе Смит като част от по-широк план заразширяване на присъствието си в цяла Югоизточна Европа.
“Питър Смит се присъединява към Antenna, тъй като ние се впускаме в следващия амбициозен етап от нашата стратегия за растеж“, заяви Кириаку при представянето му. „Неговият 25-годишен опит в киното и телевизията ще бъде безценен тъй като искаме да разширим нашите международни медийни операции. Питър ще управлява разрастването ни“, добави той.
Назначението му дойде след придобиването от Antenna на Първа Телевизия в Сърбия, телевизии в Черна гора, Словения, както и група от румънски телевизионни и радио канали от германския гигант ProSieben-Sat1.
Сделката с The Raine Group прави от Antenna акционер в банката, а Главният изпълнителен директор, Теодор Кириаку се присъединява към борда на директорите на Raine.
„Antenna създаде значителна стойност в медийната индустрия, от управление и инвестиране в диверсифициран портфейл от излъчващи мрежи, цифрови платформи и производство на съдържание. Нашата оперативна и финансова експертиза, заедно с мощен умения Raine на сделка вземане на решения, ще ни даде възможност да се проучат възможностите за инвестиции в съществуващи и нови пазари.“, заяви Кириаку.
С офиси в няколко града по целия свят, включително в Амстердам, Ню Йорк, Атина и Лондон, Antenna Group инвестира в телевизионните активи в Източна Европа в продължение на много години, като ги превръща в силно печеливши операции. Успешна инвестиционна стратегия на групата следва примера с Нова телевизия у нас, който тя придоби за $ 3,6 млн. през 2000 г. и продаде за 846 милиона щатски долара през 2008 г., една от сделките с най-висока възвръщаемост на инвестициите на европейския медиен пазар.
Както „Капитал” писа преди седмица, „заявеното намерение за експанзия на Antenna в региона (финансирано основно с парите от продажбата на българската Nova), заедно с възможността CME да продават някои от станциите си и фактът, че новият изпълнителен директор на bTV е работил за гръцката компания в България със сигурност ще предизвикат слухове, че е възможна сделка за промяна на собствеността на най-голямата българска телевизия. Тези факти обаче са прекалено косвени, за да се твърди подобно нещо сериозно.”
Въпросът вече не е „Дали?”, а „Кога Antenna ще влезе отново в България?” Отговорът, струва ни се, ще научим съвсем скоро.