След сливането на Fiat и Chrysler, новата глобална група ще се сдобие с ново име. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Серджо Маркионе в интервю за италианския вестник „La Repubblica“.
За рестартиране новата група логично е да се съберат средства там, „където се правят пари“ – на борсите в Ню Йорк и Хонг Конг. За увеличаване на капитала обаче това няма да е възможност,“ каза главният изпълнителен директор. „Това би било унищожаване на ценностите“. Вероятно компанията ще се реши на издаване на конвертируеми облигации.
Fiat обяви пълното купуване на Chrysler на 1 януари, а до 20 януари сливането трябва да приключи. Така ще се “ роди“ седмия по големина производител на автомобили в света. Маркионе заяви пред La Repubblica, че неговата цел е пазарът на луксозни автомобили.
На пазара за масови автомобили има много конкуренция, ниски маржове и по-сложно бъдеще. Fiat има козове за това, разполага с фантастични премиум марки като Alfa Romeo и Maserati. Alfa Romeo ще представи през април нови модели, обяви Маркионе .
„Тези модели ще променят имиджа на марката, за да се върнем на най-високите позиции. Подобни стъпки ще има и Маserati, който тази година отбелязва юбилей. Сливането с американския производител на автомобили Chrysler е като “ асансьор“ за Италия, където Fiat е най-големият частен работодател. Всички служители на Fiat на непълно работно време ще се върнат на пълен работен ден, ако пазарът не се срине отново“, уверява мениджърът.