Целта ни е хората да получат по-пълна картина върху нещата, а не само предпочитаните от тях опции“ казва Марк Зукърбърг, изпълнителен директор на Facebook. „Но трябва да внимаваме как ще го направим. Проучванията показват, че показването на статия, в която са изложени противоположни възгледи, всъщност изостря напрежението и увеличава конфликтите между отделни групи в обществото.“ – допълва още той. В тази връзка създателят на социалната мрежа предлага подобна на „topics to follow” функция: „ По-ефективно би било, ако предоставим на хората широк спектър от гледни точки, да им позволим да видят къде стои тяхната гледна точка в този спектър, за да преценят кое е най-доброто за тях.“
Полето “Topics to Follow” се появява в потока на информация (newsfeed) и при избирането на съответна тема търсачката генерира страници и хора, които публикуват по нея.
От Facebook наричат начинанието „малък тест“: „Изпробваме начини нашите потребители да могат да се абонират директно към темите, които ги интересуват. Освен харесването на конкретни страници, това е още един начин те да получават нужната им информация.“
Ако новият метод се окаже ефективен, най-вероятно ще стане широко разпространен. Съществува обаче и вероятността да бъде премахнат, ако се окаже объркващ или ненужен.
Към момента Facebook се дистанцира от предлагането на противоречиви или крайни теми. Но това би могло да има и положителен ефект, ако си представим търсения по теми като „Доналд Тръмп“, „Здравеопазване“, „Бежанска криза“, „Данъци“, „Тероризъм“ и други. Това би генерирало информация от целия свят, от множество източници, с противоположни гледни точки, което пък ще предостави на потребителите разнообразна информация и съответно ще се наложи да помислят пак преди да повярват на всичко, което четат.
Другата социална мрежа Twitter представи подобна функция преди няколко години. Тя позволява да се абонирате за съответни теми и да виждате какво споделят различни хора и страници по тях, без да следвате всеки индивидуално.
Противоречията обаче не намаляват популярността на Facebook – това стана ясно след публикуването на последния доклад относно развитието на мрежата. Според него потребителите са се увеличили със 17% от миналата година, достигайки до 2 млрд. души, а приходите на социалната мрежа възлизат на 8 млрд. долара. Въпреки това създателите постоянно обновяват функциите й, за да поддържат интереса на потребителите и това е поредното въведение, което сигурно скоро ще достигне до всички.