За вече регистрираните потребители Facebook са приготвили старата услуга Privacy Dinosaur, с помощта на която те ще могат да проверят какво и с кого споделят. Служители на Марк Зукърбърг уверяват, че с връщането на животинския талисман компанията не изпраща скрито послание към потребителите си, а просто използва неговата разпознаваемост.
С втората функционалност от Facebook показват, че според тях регистрираните се чувстват комфортно в споделянето на всяка дребна подробност от живота си. Инициативата има за цел да внедри нова функция в мобилната апликация на социалната мрежа, с която компанията буквално да подслушва какво се случва в стаята в която се намира мобилният ви телефон. Софтуерът активира микрофона на смартфона и анализира звуците от околната среда, за да открие познати мотиви от песни и телевизионни предавания или филми, които гледате в момента. Ако разрешите на Facebook да слухти, той ще може да отбелязва какво гледате или слушате в момента. Така например, когато напишете някакъв статус, след него ще се появява текстът is watching an episode of Games of Thrones.
„Целта е да се улесни максимално начинът, по който споделяме части от поп културата в социалните мрежи,” пише Райън Тейт от технологичното издание Wired.
От Facebook подчертават, че новата функция ще е достъпна само ако потребителят пожелае. Марк Зукърбърг е наясно, че след разкритията на бившия агент на ЦРУ – Едуард Сноудън, хората не са особено склонни да поверят изцяло телефоните си на социалната мрежа, като дори й разрешат да ги подслушва по подразбиране.
Засега функцията ще е достъпна само в САЩ, а човек от PR отдела на Facebook подчертава, че самите записи няма да се съхраняват на сървъри, а само под формата на код. „Кодираме звуците, така че да не може да бъде превърнат отново в аудиофайл, след което ги сравняваме с код от нашата база данни”, обясни говорителят Момо Жоу.
С това става ясно, че ако даден потребител изяви желание да има въпросната функция, то тя ще бъде активна само когато той съчинява статус.
Подслушването ще се извършва само от приложенията на Facebook за мобилните операционни системи iOS и Android и няма да е възможно през стационарни компютри и лаптопи. Разбира се, потребителят ще знае точно кога микрофонът на смартфона му оживява тъй като на екрана ще се появяват две малки сини линийки. От компанията уверяват, че във всички други случаи микрофонът няма да събира каквато и да е информация.
Целият принцип на работа на новото приложение много напомня на GPS таговете, които Facebook прикачва към публикациите, базирайки ги на географското разположение на съответното мобилно устройство. Интересна подробност е, че независимо дали даден потребител пожелае да прикачи въпросния таг или не, информацията ще бъде изпратена в базата данни на Facebook, но без да се асоциира със съответния профил. Всичко това компанията прави, за да научи каква музика и какви филми гледат нейните потребители. В бъдеще при използването на тази функция на много мобилни устройства в целия свят тя ще изиграе роля и при таргетирането на рекламите в социалната мрежа.
От компанията казват, че са разработвали приложението в продължение на една година и са създали каталог от милиони песни и 160 телевизионни канала, с които ще се сравнява подслушаното от потребителите.
Анализатори разчитат, че новата функция ще увеличи шансовете на Facebook да открадне част от потребителите на Twitter, които се вълнуват от това какво гледат и слушат техните приятели и идоли.