Най-великата игра на планетата преживява своят момент на всеки четири години със световното първенство. Футболът има милиарди фенове по целия свят (според някои изчисления около 3,5 млрд., или половината световно население) и се нуждае от сериозно медийно покритие по време на едномесечният турнир.
От първото световно през 1930г. всяко издание приема специфична визуална идентичност. Започваме от първите плакати и стигаме до днешните лога – вижте еволюцията им.
По време на първите четири издания на турнира ораганизаторите на събитията създавали плакати вместо лога. Първият, от турнира в Уругвай показва как силно стилизиран вратар спасява гол.
1930 World Cup Uruguay
Плакатът от учредителният турнир е повлиян от авангардните и абстрактни течения на епохата, докато по-късните са по-традиционни и издържани в стил арт деко.
1934 World Cup Italy
1938 World Cup France
1950 World Cup Brazil
FIFA не приема официално лого за турнирите си до 1970г. Преди това страните домакини притежават пълен контрол над визуалното представяне. Логото на световното започва да се развива към емблемата, която познаваме днес в този период, но се виждат различните елементи на всяка държава. Швейцарското лого от 1954г. разчита на отличителният бял кръст, а английското от 1966г. използва за фон Юниън Джак.
1954 World Cup Switzerland
1958 World Cup Sweeden
1962 World Cup Chile
1966 World Cup England
Логото на световното първенство не се променя особено през този период, но почти всички лога споделят три основни черти – наименованието на страната домакин, цветовете от знамето й и топка.
1986 World Cup Mexico
1990 World Cup Italy
1994 World Cup USA
1998 World Cup France
Започвайки от турнира в Корея/Япония новото лого предоставя повече от визуална идентичност. То разказва за културата и историята на страната домакин извън терена.
Логото от 2002г. се основава на принципите и артистичните традиции на Корея и Япония като асиметрията, динамиката и хармонията, които водят до висококачественият дизайн, с който двете страни са известни. Следващите два турнира вграждат това лого като мниатюрна версия в проектите си.
2002 World Cup Korea/Japan
Логото от 2006г., проектирано от базираната във Великобритания агенция Whitestone има за цел да отпразнува германският народ, както и неговото щастие и усмивки. “Искаме да бъдем приятелски настроени домакини и да празнуваме с целия свят”, споделя Франц Бекенбауер, председател на организационният комитет на купата от 2006г. “Нашето лого изразява спокоен, весел характер”
2006 World Cup Germany
Целта на логото за мондиал 2010 в Африка е да покаже на света една нова Южа Африка и един нов континент, чиито черти са мирът, напредъкът и постиженията. Цветовете наблягат силно на Южна Африка, но е образуван контур във формата на целият континент, което подчертава идеята за единството.
2010 World Cup South Africa
За тазгодишното издание на турнира организаторите поискаха 25 бразилски агенции да представят предложенията си, в които да са включени двете бразилски измерения – модерността и разнообразието. Логото победител, създадено от агенция Африка е вдъхновено от “емблематичната снимка на три ръце на печеливши, вдигащи трофея.” Освен, че представя хуманитарното понятие за взаимовръзка то символизира гостоприемството на Бразилия към света с ръцете, украсени в цвета на страната.
2014 World Cup Brazil