Facebook е невероятна мания и фактът, че е най-популярната социална мрежа в света не оставя никакви спорове около това твърдение. Както се казва обаче, всяка монета има две страни и съвсем не е случайно, че редица експерти предупреждават, че чрез нея потребителските ни данни са изложени на риск, а самите ние сме неусетно манипулирани. Доказателство за това са и рекламите на стената ни, с които се сблъскваме ежедневно и които до някаква степен вече могат да определят Facebook по-скоро като „рекламна платформа“, отколкото като социална мрежа. Именно тези недостатъци са в основата на появата на най-новия й конкурент – Ello. Макар и направена с идеята да се ползва само от приятелите на създателя й Пол Будниц, от старта й на 7 август досега, новата социална мрежа печели бързо привърженици, като според статистиката, към нея всеки ден се присъединяват по 31 000 души. Предимството й?! Наричат я „Анти Facebook социална мрежа“.
„Вашата социална мрежа се държи от рекламодателите. Ние обещаваме, че няма да заливаме потребителите си с реклами, защото такива тук не се допускат. Няма и да продаваме личните им данни“, признава Будниц. Той е категоричен, че всеки пост, приятел и линк във Facebook се следят от компании, които събират данните, за да могат после таргетирано да „ви заливат с реклами“.
Но как тогава ще се издържа Ello? „Чрез продажбата на достъп до най-различни нейни нови функции“, допълва той и пояснява, че това все още е „бета версия с различни проблеми, която тепърва ще се подобрява и развива във времето“. Е, истината е и, че Ello е с доста по-изчистен дизайн в сравнение с Facebook и съвсем не изглежда толкова лесна за употреба, но въпреки това Кемниц е оптимист за бъдещето й. Дали обаче и тя ще сътвори история, както го сториха на 28 октомври 2003 г. Марк Зукербърг и компания в Харвард, само времето ще покаже.