Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria вече е на пазара, а ние ви представяме една от историите в него.
Новото поколение на култовия модел Discovery продължава традицията на Land Rover в създаването на луксозни и солидни всъдеходи, способни на (почти всичко).
Както неведнъж съм подчертавал, никога не съм бил сред привържениците на идеята за комбиниране на практически несъчетаеми качества и идеите на различни класове в един автомобил. Просто защото колкото и да се мъчи човек да направи продукт, еднакво добър във всичко, резултатът в крайна сметка неизменно е повече или по-малко разочароващ. Ако се нуждаете от корав всъдеход, способен да се справи с всяко предизвикателство по пътя си и едновременно с това да преживее дълго в годините, искате или не, ще се наложи да си купите… истински всъдеход. Ако мечтаете за съвършен комфорт, неусетно изминати километри, пътувания, наподобяващи повече полет с летящо килимче, отколкото возене в кола, то класическите луксозни автомобили си остават незаменими. А пък за тези, които преследват идеята за максимална прецизност и държат на всяка стотна време по състезателните трасета, е абсолютно излишно да пояснявам, че расовите спортни модели нямат алтернатива. Няма и да имат.
Истински универсален талант
И все пак има автомобили, които успешно се справят с крайно сложната задача да обединят в себе си постижимия максимум от качества, типични за коренно различни категории. Точно такъв е Land Rover Discovery. Той никога не е притежавал ненадминатия аристократизъм на Range Rover, който до днес се ползва с реномето на своеобразен Rolls–Royce в света на всъдеходите, нито пък има непречупваемия характер на работна машина като Defender. На практика обаче още от самото си създаване този модел съчетава в себе си най-доброто от двете споменати легенди с марка Land Rover. В чисто практически план, Discovery може всичко, на което е способен един Range Rover, а проходимостта му далеч надскача пределите на това, което сме свикнали да получаваме от един автомобил, притежаващ адекватно поведение върху асфалт.
Още по-голям и все пак по-лек
Дали създателите на новото поколение са съумели да съхранят самобитния характер, който така силно отличава Discovery от практически всичко останало на пазара? Накратко – да. Нещо повече – същността му дори е еволюирала.
Дизайнът е в стила на останалите представители в актуалната моделна гама на британския производител, но същевременно не е лишена от някои отправки към грубоватия предшественик. Единствено задната част с хоризонтално разположени светлини може би не е съвсем типична за Land Rover, но това е по-скоро въпрос на вкус.
Освен това Discovery е значително олекнал – с до 480 килограма в зависимост от версията. Което разбира се не променя факта, че теглото му си остава меко казано внушително и продължава да бъде над два тона, достигайки до 2,3 тона при шестцилиндровия дизелов модел. И няма как иначе да бъде, защото моделът е станал още по-голям отпреди и с дължина от близо пет и широчина над два метра е изключително импозантна гледка на пътя.
Страхотен спътник за дълги пътешествия
Внушителните външни размери обаче съвсем не са напразни, защото отвътре Discovery предлага простор, достатъчен за трансконтинентални пътешествия. Няма значение дали става дума за пътническия салон или багажното отделение – място има за всичко и за всички. А богатите възможности за трансформиране на вътрешния обем гарантират, че целият този простор може да бъде оползотворен по възможно най-смисления спрямо конкретната ситуация начин.
Няма да бъде преувеличено ако кажем, че Discovery e олицетворение на идеалния автомобил за дълги преходи с неограничена продължителност. Защото комфортът, осигуряван по време на пътуване, е направо изключителен – пневматичното окачване успява да погълне практически всички неравности, през които преминава автомобила, а тишината, просторът и изисканата атмосфера, която ви обгръща, докато седите на прекрасните кожени кресла, са типични по-скоро за луксозно обзаведена дневна, отколкото за висок близо два метра всъдеход.
И понеже нарекохме Discovery именно всъдеход, а не например SUV, може би тук е мястото да поясним още нещо много важно. Благодарение на сложната система за задвижване на четирите колела, забележително големия обсег на регулиране на клиренса на окачването, позволяващо гигантски ход, и най-вече на функционалността на системата Terrain Response от най-ново поколение, автомобилът е способен като на игра да премине през места, където принципно и през ум не би ви минало да прекарате един струващ около 150 000 лева луксозен крайцер, какъвто е Discovery. Като един истински английски аристократ, този автомобил може много повече, отколкото показва – в някои отношения той е абсолютно равностоен на коравите всъдеходи, чието пътно поведение има повече допирни точки с прословутия израз за слон в стъкларски магазин, отколкото с рафинираността на Land Rover Discovery.
Маниерът, с който се управлява петметровият колос, е много характерен за Land Rover – снабдената с електромеханичен сервоусилвател кормилна уредба работи изключително леко, но достатъчно прецизно, справяйки се със задачата си еднакво компетентно както по асфалт, така и в пресечен терен. Тъй като законите на физиката са сред нещата, които към момента никой не е успял да пребори напълно, поведението на пътя определено не е като на спортен модел, но за автомобил с висок център на тежестта и подобна маса Discovery се представя дори повече от задоволително.
Рафиниран шестцилиндров дизел
Само добри думи могат да се кажат и за тандема, съставен от шестцилиндровия дизел TDV6 с 250 конски сили и осемстепенната автоматична предавателна кутия, доставяна от ZF – с неизчерпаем запас от тяга, копринено мек ход и спонтанни реакции при подаване на газ, моторът приляга идеално на благородния нрав на Discovery, а трансмисията върши своята работа по възможно най-добрия, при това почти незабележим за водача и спътниците му начин.
В актуалния майски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:
Как ще се развиват в бъдеще марките VW и Toyota – едно сравнение на два ярки конкурента под една и съща шапка.
Представяме ви новото поколение на Honda Civic – този път популярният модел на японската компания е станал глобален, разполага с напълно нови, турбо мотори и феноменални спирачки.
Разказваме ви за обновения бюджетен модел на Peugeot 301, за Land Rover Discovery и за Mini Countryman.
Поредният ретро автомобил преминава през стандартния ни тестови цикъл – всъщност този път моделът не толкава стар, но пък е много ярък с присъствието си: Ford Granada в комби версия Tournier.
И електрическата версия на новия Hyundai Ioniq се изправя пред предизвикателствата на пълната ни тестова програма.
Един уникален разказ за един наистина уникален автомобил – новият Bugatti Chiron.
Класика: Три италиански модела от 60-те години с различен характер, но неповторим италиански дух – Alfa Romeo Giulia 1300 Super, Fiat 124 Special и Lancia Fulvia Berlina.
Из дебрите на автомобилния свърхлукс от миналото: Cadillac V16, роден в навечерието на Голямата депресия.
Сравнение на три комби модела с повишена проходимост предлагащи удобствата на SUV: Mercedes E-класа All Terrain, Volvo V90 Cross Country, VW Passat Alltrack.
Техника: Нима дизеловият двигател толкова лесно ще предаде позициите си, след последните скандали – нищо подобно, ефективната топлинна машина се завръща, по-чиста и ефективна отвсякога.