Авиокомпанията завършва тестови инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и планира да въведе тази иновация през 2016 г.;
еasyJet тества 3D печат за производство на резервни части за самолетите;
Ново сътрудничество с Airbus ще предостави полетна телеметрия за предизвестяване на технически неизправности преди тяхното възникване, с цел минимизиране закъсненията на полетите;
Редица дигитални иновации, които ще улеснят пътуването на пътниците;
еasyJet, водещата авиокомпания в Европа, обяви вчера на паневропейско събитие в Милано Малпенса, втората по големина база на компанията след Лондон Гетуик, че е провела успешно автоматизирана инспекция с дрон на един от своите самолети. Тестовете доказват, че предварително програмираните дронове биха могли да намалят часовете време (в сравнение с проверката от човек), през което самолет не може да оперира, в следствие на удар от светкавица. еasyJet възнамерява да въведе дроновете в употреба в инженерните си бази в Европа в рамките на следващите 12 месеца.
Авиокомпанията обяви също вчера, че прави тестове на употребата на 3D печат, който да позволи заменянето на части в кабината като облегалки за ръцете. По този начин ще се ускори процеса по смяната и ще се намали поддържането на складова наличност на тези части. 3D принтирането ще е част от следващото поколение двигатели, които еasyJet е поръчала. LEAP двигателят включва 3D принтирани части, включително дюзи в турбината, перки на карбоновия филтър и керамично-матрични компоненти.
В сътрудничество с Airbus, авиокомпанията ще проучва решение за прогнозиране на техническата поддръжка, вкл. услуги и eSolutions, които могат да получават информация в реално време от самолета чрез ACARS системата за предаване на данни. Информацията се анализира и заедно с потенциалните неизправности се изпраща до оперативните екипи на авиокомпанията, които могат да отстранят възникналите откази веднага след приземяването на самолета или да планират поправка в рамките на редовното техническо обслужване на машината. Сътрудничеството подпомага нашата цел за елиминиране на закъсненията, свързани с технически проблеми. През последните 5 години успяхме да намалим закъсненията от 10 до 6 на всеки 1000 самолетодвижения.
Също толкова важни, колкото вътрешните за компанията иновации, са и някои нови дигитални разработки, създадени, за да улеснят пътуването на пасажерите, като ново приложение за iPhone, Apple Watch и др.
Изпълнителният директор на easyJet, Каролин Маккол коментира: „Милано Малпенса е нашата най-голяма база извън Великобритания и Италия е основна стратегическа страна за easyJet. Милано е в центъра на вниманието, тъй като градът току що отвори вратите на Световното изложение EXPO Milan 2015, където технологиите са една от основните теми. Затовя смятаме, че това е перфектната локация да говорим как easyJet продължава да води пътя на авиационната иновация и дигиталното лидерство.“
еasyJet винаги е била пионер в областта. Ние създадохме цяла една революция в пътуването в Европа, давайки възможност на хората да летят до повече места по-евтино, отколкото преди. От нашето създаване преди почти 20 години ние разработваме постоянно иновации, като продажбата чрез интернет и фиксираното настаняване в самолета.
„През миналата година представихме нови и развиващи се технологии, които смятаме да приложим в авиоционния сектор за първи път, за да ни помогнат да управляваме флота от самолети по-ефективно, ефикасно и безопасно. Някои от тях вече са въведени в ежедневна употреба, включително пълната дигитазилизация на пилотските кабини, употребата на приложения, които подпомагат процеса по смяна на турбината след сблъсък с птици и приложение за нашия оперативен контролен център, което помага на инжинерите и екипажите да се справят с технически ситуации по самолетите в цялата мрежа.“
„Продължаваме да търсим нови оригинални нововъведения, които да ни помогнат да оперираме гладко и да се уверяваме, че пътниците ще пристигат в пълна безопасност и навреме до избраната от тях дестинация.“
„Направихме голяма крачка в работата с дроновете, като тествахме успешно автоматизираните инспекции върху самолетите и постигнахме сътрудничество с Airbus да работим за прогностичен инструмент за установяване на проблеми по време на полет. И двете технологии са в изпълнение на нашата цел да елиминираме закъснененията, свързани с технически проблеми.“
„Всички тези действия целят да се увеличи надеждността на нашите самолети и следователно да се подобри преживяването за пътниците. Също така инвестираме в дигитални иновации, включително приложение за iPhone и Apple Watch, както и новото ни дигитално средство за самоуправление, което ще даде на пътниците възможността сами да резервират полети и хотели в случай на проблеми с полета им.“
Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на еasyJet, коментира: „Употребата на нови технологии позволява на нашите инженерни и дигитални екипи да се заемат с по-сложни задачи. Това намалява разходите и държи цените ни ниски, намалява закъсненията и ни помага да бъдем точни в услугите към нашите пътници. Безопасността е нашият основен приоритет и тези нови технологии ще бъдат приложени от опитните ни инженери и летателен състав, за да сме сигурни, че поддържаме рекорда на водеща по безопасност авикомпания.“
Флотът на easyJet
easyJet оперира най-голямата Airbus флотилия от тяснофюзелажни самолети в Европа. След доставката на първия Airbus на easyJet през септември 2003 г., производителят доставя на всеки 16 дни по един самолет на авиокомпанията.
easyJet в момента има поръчани 158 самолета, вкл. 100 А320 Neo и по отношение на общ брой поръчани самолети, е третият най-голям авиационен клиент на Airbus. В момента превозвачът лети с флот от 85 А320 (180 места) и 149 А319 (156 места).
easyJet оперира флота си според изискванията на производителя, често надвишавайки ги. Разполага с високо квалифициран инженерен персонал от 237 души, както и наема външни доставчици за много бази в мрежата си.
Инженерният отдел на easyJet има поставен рекорд по иновация, работейки заедно с Airbus и Nicarnica Aviation за тестване на технологията за идентификация на вулканична пепел (AVOID), която се очаква да бъде инсталирана на самолет на easyJet в следващите месеци.
easyJet обявява сътрудничество с Airbus за технология, която предизвестява и предотвратява потенциални технически неизправности още по време на полет
Новите модерни системи за прогнозиране на Airbus дават информация за параметрите на самолетите и предупреждават за технически проблеми, преди да са възникнали
easyJet, водещата авиокомпания в Европа, обяви вчера съвместна инициатива с Airbus, която да изучава възможностите за предвиждане на технически неизправности. Решенията на Airbus за прогнозиране на поддръжката включват услуги и eSolutions, които могат да получават информация в реално време от системите на самолета чрез ACARS системата за предаване на данни. Информацията се анализира и заедно с потенциалните неизправности се изпраща до оперативните екипи на авиокомпанията, които могат да отстранят възникналите откази веднага след приземяването на самолета или да планират поправка в рамките на редовното техническо обслужване на машината.
easyJet и Airbus ще проучват възможностите за предизвестяване, използвайки допълнително място за съхранение и събиране на данни от използваните по света самолети А320, от флота на easyJet, както и собствените проучвания на Airbus. Събраната информация ще бъде обработена, посредством иновативни алгоритми.
Подобрените механизми за прогнизиране ще подпомогнат авиокомпаниите, предоставяйки на инженерните им отдели възможност да планират смяната на определени компоненти още преди да са възникнали неизправности, да предприемат действия за подобряване оперативното използване на флота и намаляване на разходите по поддръжка.
Ян Барбо, главен директор по иновациите на Airbus заяви: „Горди сме да си сътрудничим с easyJet като част от нашата съвместна инициатива, която предвижда Airbus да работи открито и заедно с потребителите и доставчиците по проекти, които ще повишават качеството на продуктите и услугите.“
Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на еasyJet, коментира: „Системите за прогнозиране вече променят начина, по който поддържаме нашите самолети. Получената информация ни позволява да предвидим потенциални неизправности преди да са възникнали или да започнем програма по тяхното отстраняване, още преди приземяването на самолета.“
„Доказвайки тази концепция, ние се стремим да подобрим способностите на съвременните системи за прогнозиране с цел да подобрим ефикасността на нашия флот със самолети Airbus.“ – добавя той.
Дигиталните иновации на easyJet
Ново приложение за Iphone
Приложението на еasyJet до днешна дата е сваляно над 12,5 милиона пъти и е все още най-бързото приложение за резервации на пазара. Повече от 110 000 пътници използват мобилните бордни карти всяка седмица! Новото приложение на easyJet за Iphone ще бъде достъпно това лято с подобрена фунционалност.
Apple Watch
easyJet създаде специално приложение за Apple Watch, което беше пуснато при представянето на дългоочакваната технология на 24 Април тази година. Apple Watch е постоянно свързан с приложението на еasyJet, за да предоставя персонализирана полетна информация и изображения в реално време на информацията, която най-често бива търсена от пътниците. Едно от най-големите предимства е Passbook бордната карта, която позволява по-бързото и удобно придвижване на летището.
Glances, основна функция на Apple Watch, информира и напомня на пътниците за важни моменти от пътуването, като например информация преди заминаване, детайли за чекирането и статус на полета в реално време. Също така показва на потребителя оставащото време до качването на самолета с функция за отброяване. Тези полезни индикации се изпращат директно до Apple Watch, като използващият технологията усеща леко потупване при получаването им.
Mobile Host
Това иновативно подобрение на приложението е създадено така, че да предостави полезно и навременно упътване, указания и информация за пътуването от летище Лондон Гетуик.
Услугата е съвместна с летище Гетуик и комбинира информация на живо от информационните системи на летището, картите на Google за вътрешността на аеропорта, полетните данни на пътуващия, местоположението му и времето на полета му. Резултатът са персонализирани инструкции и ъпдейти за пътниците по време на пътуването им:
Напомняне за чекирането и потвърждение за резервирания багаж
Указване на посоките до оставянето на багажа, зоната за заминаващи, местоположението на гейтовете
Информация в реално време за гейтовете и лентата за багаж
Първоначално услугата ще бъде пусната за Iphone за пътуващите от и до Лондон Гетуик, най-голямата база на easyJet, с планове да се развива. Достъпна е на 7 езика и ще повиши значително цялостното преживяване на пътниците всеки път, когато летят с easyJet.
Inspire ме
„Inspire ме“ е безплатно и опростено, базирано на картa приложение, което позволява на клиентите да въведат предпочитанията си за тип почивка, бюджет и точка на заминаване. То генерира списък от подходящите дестинации и предложения за конкретни полети в мрежата на easyJet.
Достъпно на 14 езика, „Inspire Me“ позволява на пътниците да запаметят до 10 полета в един списък с желания, така че да сравнят детайли за тях и да изберат най-добрата опция. Достъпно е като специално приложение за iPad или чрез сайта на easyJet.
С лесни символи, като например сърце, символизиращо романтично бягство или слънце, символизиращо почивка на плажа, избирането на почивка е по-лесно от всякога. Всяка дестинация включва линк полетите на easyJet.
Помощ при промени в полета
През изминалата година 87% от полетите ни са пристигали с 15 минутна разлика от предвиденото време за кацане, но това е обяснимо при над 420 000 полета годишно.
Промени в полетите могат да настъпят поради ред причини и наш приоритет е пътниците да са напълно информирани. Има различни начини, по които уведомяваме пътниците за промени в полетите – Twitter, Facebook, SMS и Email, но основният канал за нас е функцията за следене на полета (т.нар. Flight Tracker).
Отскоро уведомяваме пътниците чрез Periscope. Приложението позволява на easyJet да излъчва на живо видеа, с които се обясняват причините за мащабни промени на полетите и как авиокомпанията работи по въпроса, за да минимизираме неудобствата за пътниците.
До края на това лято ще пуснем и следващите въведения за обслужване на клиентите при проблеми с полетите. В тези ситуации пътуващите ще могат да резервират лесно сами хотел онлайн без да заплащат, и това им спестява реденето на опашка на летището или обаждане на центъра за обслужване на клиенти.
Вътрешните иновации на easyJet
Дронове
easyJet премина през няколко етапа на програмата за тестване на дронове. Aвиокомпанията очаква дроновете да бъдат в активна експлоатация в до 10 инжeнерни хангара на easyJet в Европа до края на 2016. Тези локации включват Лондон Лутън, Лондон Гетуик, Женева, Базел, Берлин, Париж Шарл де Гол, Милано и още три други на континента.
Автоматизираните дронове ще изпълняват подробни инспекции на самолетите за установяване на повреди по машината и ще предават бързо обратно информация на инженерите за щети, които изискват внимание или отстраняване.
Проверки, които обикновено изискват повече от един ден за изпълнение, вече могат да бъдат извършвани с голяма точност в рамките на няколко часа.
Използвйки дронове, easyJet очакват значително да намали непланираните технически закъснения, с изключение на природните фактори, които не могат да бъдат предвидени (напр. светкавици, сблъци с птици и др.)
Компаниите Blue Bear и Createc стоят зад тази нова технология. Изпълнителният директор на Blue Bear, Д-р Йоге Пател казва: „Нашата система RISER до голяма степен променя света на автономията и комерсиалната авиация. Въпреки това, не се ограничава само до инспектирането на самолети – може също така да бъде използвана и при кораби, сгради, различни структури и други превозни средства.“
3D принтиране
easyJet в момента провежда дискусии с няколко фирми за 3D печат включително Airline Services Limited и SNECMA, за да провери как може 3D принтирането да подпомогне производството на части за самолети.
easyJet проучва различни приложения; от принтиране на резервни части за кабината като облегалки за ръцете, масичките за хранене или сенниците.
Употребата на 3D принтиране означава, че авиокомпанията ще може да изчиства всякакви дефекти по самолетите бързо и качествено през следващите години, произвеждайки само частите, от които се нуждае.
Увеличавайки ефикасността и скоростта на доставката, easyJet цели да намали риска за пътниците от закъснения на полетите, които биха могли да се появят при изчакването на доставката на резервни части.
Виртуален самолет
easyJet, в сътрудничество с Output42, DesignQ и Mediasphere, изучава възможностите да се използва виртуална реалност за разработването на приложения и обучение на кабинния екипаж, от което да имат полза служителите на авиокомпанията и самите пътници/
Три от аспектите, върху които easyJet работи, включват:
Обучение на екипажа – чрез използване на технология за 3D лазерно сканиране да се създаде виртуален модел на интериора на кабината. По този начин кабинният екипаж ще може да навигира в един 360 градусов панорамен тур на кабината за тренинги и обучения чрез идентифициране и взаимодействие с определени обекти. Това ще представлява е едно допълнение към сегашното практическо обучение на easyJet;
Трениране на екипажа в конкретни ситуации – easyJet разработва виртуални модули за обучение на екипажа, които ще помогнат за развиване на уменията и увеличаване опита на работа с клиенти. Чрез употребата на игри и симулирани сценарии, екипажът ще трябва да общува с пътниците в различни ситуации;
Приложение за поддръжка на кабината – то ще замести сегашната система за известяване на дефекти в кабината, работеща с хартия. Приложението може да бъде инсталирано на таблетно устройство и също както приложението за трениране на екипажа, ще представя виртуално елементите на кабината с интуитивен тъчскрийн метод за отчетност. Екипажът ще може да докладва за проблеми в кабината в реално време, изпращайки съобщения до оперативния контролен център за поддръжка на easyJet и автоматично създавайки запис в инженерната ИТ система.
Прогнозиране по време на полет
еasyJet и Airbus в сътрудничество ще предоставят полетна телеметрия, за да прогнозират технически неизправности още преди тяхното възникване;
Това модерно средство ще дава на екипа по операции и инженерите на авиокомпанията подробни индикации за възможни повреди по всички нейни самолети. Това ще се явява допълнение към сега използваната телеметрия задистанционно следене на параметри на полета в реално време;
Системата е иновативен уеб базиран софтуер, който може да оценява в реално време параметрите на самолета чрез системата за известяване ACARS. Тези данни се трансформират в анимирана схема, която може да предвиди потенциални откази или за отстраняване на технически проблеми, още преди самолетът да е кацнал;
Средството за прогнозиране позволява на инженерния отдел на еasyJet да планира смяната на компоненти преди възникване на дадена неизправност, което увеличава надеждността и ефикасността на самата машина.
Динамичен инструмент за данни за ветровете
easyJet работи върху динамичен инструмент за събиране на данни за ветровете, за да оптимизира своя полетен профил и да намали изгарянето на гориво;
Технологията изпраща до самолета информация за ветровете в по-висока резолюция, от достъпната сега чрез системата за планиране на полети. Системата ще отчита вятъра по време на вскички фази на полета, включително точната странична и вертикална позиция в планираното време и позиция на летателното средство;
Т. нар. предавател ще оптимизира информацията в системата за управление на полета, която от своя страна ще предостави на пилотите най-оптималния полетен профил за следване
Пилотска кабина без хартия
Пилотските кабини на еasyJet през май 2014 станаха изцяло дигитални. Целият флот на компанията вече е оборудван с тъчпади Panasonic, които заместиха лаптопите и печатните навигационни схеми в пилотските кабини. Това означава, че еasyJet вече лети с почти изцяло дигитални самолети.