Започна първата по рода си седмица на модата в Ню Йорк (13-16 юли) посветена единствено на мъжките облекла. Тя обхващаща 56 американски дизайнери за мъжка конфекция. Емблематични дизайнерски къщи като Calvin Klein, Ralph Lauren и Tommy Hilfiger ще покажат колекциите си наред с Public School, Thom Browne, Rag & Bone, David Hart, Timo Weiland и Duckie Brown.
Според Съвета на модните дизайнери в Америка (CFDA) търговци и дизайнери отдавна желаят подобно събитие, понеже то удобно предхожда пазарната седмица, когато купувачи от универсални магазини и бутици оглеждат всяка колекция, за да изберат най-доброто за своите магазини.
Седмицата в Ню Йорк обаче разкрива някои точки на напрежение в индустрията, породено от факта, че модните брандове отдават висок приоритет на европейските изложения. Въпреки че някои от тях са поискали това събитие, е налице значителен дебат за това, дали модният сектор действително се нуждае от мъжка модна седмица в Ню Йорк.
Времево погледнато, дизайнери, купувачи и редактори на мъжка мода са прекарали юни и началото на юли, обикаляйки цяла Европа, посещавайки търговски изложения (Pitti Uomo) и маркови модни седмици (в Лондон например е наистина впечатляващо), за да абсорбират новите визии на Saint Laurent или Versace. В Америка, междувременно, месеците между февруарското събитие Есен/Зима и пазарната седмица през юли са преминали.
Според Стивън Колб, главен изпълнителен директор на CFDA, има разминаване. „Смисълът на тази модна седмица е повече да продава, докато показва“, казва той.
Освен това събитието цели да утвърди американските дизайнери за мъжка мода, които в момента играят второстепенна роля след тези за дамско облекло и биват показвани произволно сред дамските изложения на New York Fashion Week. Също така се дава възможност на местни марки, които не могат да си позволят изложение в Европа, да фокусират светлината на прожекторите върху себе си, без да бъдат засенчвани от дамски колекции.
Според Дебра Шерър, бивш главен редактор на Vogue Paris и Vogue Italia и основател на ’zine The Little Squares, марковите модни седмици, които са се появили в почти всеки космополитен център, като цяло показват счупен бизнес модел. Този тип събития не са в синхрон с това как повечето хора купуват дрехи. „Нова седмицата на модата е последното нещо, което ни трябва“, казва Шерер. “ Твърде много са, а това е лошо за индустрията, тъй като разрежда всичко.“
От друга страна Джон Варватос направи силен ход като подкрепи Седмицата на мъжката мода в Ню Йорк с изявлението си, че след седем години няма изобщо да показва колекцията си в Милано, а ще въведе новата си линия на шоуто в Ню Йорк.
Дизайнерите Майкъл Бастиан и Дейвид Харт също заявиха, че биха участвали в това събитие, независимо от Варватос или примерно участието на Лорън.
Говорителка на CFDA отказа да сподели колко точно струва на всеки дизайнер да участва в това модно събитие, но подчерта, че спонсори като Dockers осигуряват здравословна „платформа“ на израстващи дизайнери да покажат колекциите си.