Първите анализи от черната кутия на катастрофиралия руски Ту-154 показват отказ на системата за прибиране на задкрилките, които при излитане осигуряват допълнителна подемна сила на крилете на самолета.
Това съобщава руското издание „Коммерсант“, като се позовава на свой източник, близък до разследването.
Експерти от областта на авиацията посочват, че тази повреда е неприятен, но не и катастрофален инцидент. Действията на пилотите при подобна извънредна ситуация са подробно описани в ръководството за летателна експлоатация на Ту-154, а членовете на екипажа редовно я отработват в симулатори.
Възможно е екипажът на разбилия се пътнически самолет да не се е справил с авариралите задкрилки или действията на пилотите да са задълбочили аварийната ситуация на борда, пише „Коммерсант“.
„Интерфакс“ също цитира източници от разследването, които посочват, че приоритетна версия за катастрофата става грешка при пилотирането.
Ту-154 на Министерството на отбраната на Русия се разби рано сутринта на 25 декември малко след излитане от летището в Адлер край Сочи.
На борда му се намираха 92 души – военни, музиканти от ансамбъл „Александров“, журналисти и др. Самолетът трябваше да пристигне в руската военновъздушна база в Латакия, Сирия. Всички пътници и членове на екипажа загинаха при падането на Ту-154 в Черно море.