При промените в парка трябва да опази биоразнообразието, да осигури комуникационен достъп на всички и да гарантира сигурността ни.
Освен забраната за ново строителство, в парка ще се премахнат и всички съществуващи постройки.
„Неприсъща е функцията на автокъща в границите на парк „Борисова градина“, по същия начин оценяваме и други, станали вече култови заведения, които са изградени върху бивши атракциони“, казва Лорита Радева, председател на комисията по околна среда в СОС. Автомобили в парка ще влизат само при определени условия и специален режим.
Проектантите планират да направят и пешеходна алея от метростанцията на стадиона до телевизионната кула.
При промените в Борисовата градина трябва да се реши проблемът с неизяснената собственост на много от емблематичните сгради, сред които е басейнът „Мария Луиза“.
Идейният конкурс за нова визия на Борисовата градина приключи – журито избра пестеливия откъм намеси проект на „Ковачев архитекти“. Там се предвижда възстановяване на ботаническия резерват, нов туристически център на мястото на автокъща „Капитолия“, подземен паркинг за 400 автомобила в северозападната част на градския парк и превръщане на терена на бившата гара „Пионер“ в спортен и културен център.
Предложенията са още останките от злощастния стадион „Юнак“ да бъдат преобразувани в зелен амфитеатър за срещи и дискусии, преместване на конната база в южната част на Борисовата градина – Ловния парк, както и възстановяване на къпалнята „Мария Луиза“ и лятното кино.
Снимка: Ковачев и архитекти