Apple има проблем с доверието

| от chronicle.bg, по CNN |

Анонимен служител на Apple Store твърди, че компанията третира служителите си като престъпници.

В имейл до Тим Кук той казва, че политиката за проверка на багажа на служителите при влизане във фирмата е както обидна, така и унизителна. Това стана ясно по време на заседание от дело срещу Apple, заведено през 2013 година.

Според служителя, работещите в Apple Store получават карта със сериен номер на собствените си устройства с марка Apple. Мениджърите карат служителите да показват своите iPhone-и и карти, когато си тръгват от работа и след това започват проверка на чантите им и това често се случва пред очите на клиентите.

Според анонимното писмо тези процедури показват, че Apple не вярва на служителите си и не ги уважава.

След като Кук е видял имейла, се е обърнал към ръководството на HR-отдела, за да попита дали е истина. Денис Янг Смит, който е начело на HR-отдела, пише мейл на Карол Монковски, който отговаря за стратегиите на Apple, че компанията трябва да промени политиката си.

В друг имейл служител от Пекин се оплаква, че компанията третира работещите като животни.

Двама бивши служители на Apple Store твърдят, че проверките на багажа им обикновено са правени, след като маркират картите си за край на работния ден, а понякога проверките на багажа изисквали чакане по 5-10 минути, което добавя загуба от 1 500 долара на година за всеки от служителите, които получават по между 12 и 18 долара за час работа.

Apple се сблъсква и с дела, заведени от търговци към компанията, които твърдят, че им е отказвана обедна почивка, което е в противоречие със закона в Калифорния. Извън всички други проблеми, те изтъкват, че се налага да рбаотят по пет часа и дори повече, без да се хранят.

По време на делото стана ясно и че компанията ограничава правото на работещите в нея да обсъждат помежду си условията на труд.

 
 
Коментарите са изключени за Apple има проблем с доверието