АМ „Струма“ без връзка с Гърция

| от |

Поредният случай на магистрала, която свършва в нищото, ще трябва да бъде решаван у нас. Става дума за последния участък от магистрала „Струма“, който се довършва и води към граничния пункт Кулата – Промахон. Това ще струва на държавата допълнително около 3.1 млн. лв., пише в утрешния си брой вестник „Сега“.

Заради недоглеждане при проектирането трафикът от магистралата ще се затапи, а има опасност и от катастрофи по опасното и натоварено трасе към Гърция. Това е така, защото след крайната си точка аутобанът „слиза“ на двулентовия път Е-79 за 1.4 километра, докато стигне българо-гръцката граница. „За да не се образува тапа, организираме бързо проектиране и строителство на отсечката. Идеята е да се изгради трилентов път – 2 ленти да водят към пункта, една да е за влизащите в България“, обясни пред в. „Сега“ шефът на агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров. Според него това ще осигури вливане на трафика в по-широкото обновено шосе и безпроблемно пътуване към Гърция.

Пътната агенция вече обяви обществената поръчка за разширяването на тези 1.4 км. Прогнозната стойност на изпълнението е 3.1 млн. лв. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната цена. Предложенията се събират до 22 юни, срокът за изпълнение е 40 дни – 10 за проектиране и 30 за строителството.

Това не е първият случай на строеж на магистрала, когато в проекта е пропуснато да се предвиди къде се отвежда трафикът. Първият подобен проект „лъсна“ при откриването на магистрала „Люлин“. Малкият аутобан е продължение на „Струма“, но се влива в Околовръстното при столичния жк „Люлин“. През февруари се появи още по-куриозен случай. Тогава стана ясно, че се налага да бъдат свързани магистралите „Тракия“ и „Марица“ при пътен възел Оризово. При проектирането преди 15 години и там не е била предвидена връзка и пътната агенция сега също се зае с проектирането и изграждането й. /БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени за АМ „Струма“ без връзка с Гърция