Музикалната услуга за стрийминг на музика Spotify е установила, че на 42-годишна възраст голяма част от потребителите й преоткриват насладата от съвременната поп музика, пише The Guardian.
Компанията е провела проучване на промяната на музикалните вкусове с течение на времето. “По време на тинейджърските години, харесваме музикалните изпълнения от върховете на класациите повече, откогато й да било в живота ни. С напредване на възрастта, музикалният ни вкус се отклонява рязко от мейнстрийма до 25-годишна възраст и по-плавно след това”, обяснява компанията в публикация в блога си Insights.
“Започваме да слушаме “нашата” музика, не “музика”. Музикалният вкус достига зрялост около 35-години. Около 42-години, той прави внезапен завой обратно към популярните парчета – музикална криза на средната възраст или може би опит да се върнем обратно в младостта?”.
Откритията са направени в рамките на изследване, извършено от Ажай Калиа, който изучава и анализира “профилите на вкусовете” на потребилите на Spotify. Работата му е част от усилията на компанията да разбере по-добре връзката между музикалните предпочитания и слушателските навици.
В публикацията за изследването, базирано на данни за американските потребители на Spotify Калия очертава основните си заключения така: “Докато музикалният вкус на тинейджърите е доминиран от най-популярната музика, нейният дял спада по време на 20-те години, преди вкусовете да “съзреят” в началото на 30-те. Музикалните предпочитания на мъжете и жените са сходни по време на тинейджърските години, но след това мъжете се отдръпват от популярната музика по-бързо от жените. В която и да е възраст хората с деца слушат по-малко популярната в момента музика в сравнение със средния слушател от възрастовата си група”. / Агенция Фокус