Пет от влаковете вече са готови за движение, а останалите пет ще са готови до Нова година. От 2014г. ще бъдат пуснати в движение всички нови влакове. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова в присъствието на заместни кмета по транспорт Любомир Христов, изпълнителния директор на „Метрополитен” инж.Стоян Братоев на представяне на един от новите влакове за метрото.
Кметът на София Фандъкова посочи също, че сме благодарни на Министерството на околната среда и водите, със съвместна работа, и много усилия, направихме така, че да можем да усвоим средства по програмата, предназначена за София, и в града да има 10 нови влака за метрото. Проектът започна, още по времето на правителството на Борисов, и продължи и сега. Започваха да пристигат и новите трамваи. Предстои доставката и на новите тролеи по проект за интегриран столичен градски транспорт, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2014г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Новодоставените влакове, съставени от вагони серия 81-740 и 81-741 са с дължина на влака 83 m и с по 16 врати за пътници от всяка страна. Състоят се от двойно съчленени вагони с дължина 27 м за междинните и 28 м за вагоните с кабини. Влаковете са кооперирано производство между японската фирма „Хитачи” и „Метровагонмаш”. Всеки влак е оборудван с 12 бр. асинхронни тягови двигатели, с мощност от по 160 kW. Скоростта се управлява с инвертор с амплитудно-честотна модулация. Всеки един двигател при спиране генерира ел. Енергия (извършва се рекуперация на енергията), която се връща в контактната релса и се консумира от другите влакове. Това дава средно 25% икономия на ел. енергия.
Всеки влак има вместимост от 140 седящи места и 930 правостоящи. Има макс. скорост 90 km/h. Приетата максимална експлоатационна скорост на движение на влаковете на метрото в София е 80 km/h. За сигурността на пътниците има технически средства, които контролират непрекъснато скоростта на влака и не позволяват нейното превишаване. Разписанието на влака се контролира от диспечерска система, която контролира местоположението на всеки влак и следи за спазване на графика на движение (разписанието) с максимално отклонение до 30 сек.