След като Lidl се заиграха с фотошопа и премахнаха кръстовете от куполите на храмове на остров Санторини, другите търговски вериги прегърнаха идеята за запазване на политически и религиозен неутралитет в рекламата и избухнаха със седмици, посветени на различни държави.
Вижте какво направиха:
Седмица на Бразилия
В брошурата на магазин „Бигл“ за втората седмица на Деветия месец ще присъства статуята на Христос в Рио. Под разперените му ръце обаче, ще стоят статуи на Буда и пророка Мохамед, за да няма господство на християнството и да си спестим неприятности с джихадисти и будисти. Разбира се, това създава риск от сръдни от страна на джайнисти, зороастристи и мандаянисти, но поне ще са застъпени три от най-големите световни религии. В магазина ще се предлагат чуроси, кашаса и джапанки „Havaianas“.
Седмица на Италия
Хранителната верига „Коластрико“ обяви седмица на Италия, в която купувачите ще могат да си купят пица, паста и кафе. На брошурата са кулата на Пиза, която обаче, след коментар на д-р Е. в социалните мрежи, е изправена за по-голяма симетрия, и Колизеума, който е реставриран на фотошоп, за да не изглежда упадъчно.
Седмица на Северна Корея
Магазините „SILLA“ посветиха втората седмица на септември на добилата наскоро популярност Северна Корея. В супера ще се предлагат три вида храна за по 22ст. Опаковките ще имат принтиран образа на владетеля Ким Чен Ун, а работното време на магазина ще е от 11 сутринта до 11,45 пак сутринта. Клиентите ще бъдат изпращани до домовете им.
Седмица на Сърбия
Маркетинг отделът на магазини „RETRO“ реши да посвети третата седмица на септември на сръбската кухня. На брошурата ще са изобразени сочни плескавици, ущипци алангле и мазни вешалици. За да не се обиди вегетарианското общество обаче, в магазините ще се предлагат и безглутенови пържоли, кюфтета от пшеница и овес и кебапчета от гречка със сминдух.
Седмица на Япония
В седмицата на Япония, магазините „Алф-ланд“ ще направя брошури с цъфнали вишни и красива японка от календар от 90-те. Тя ще носи корона на „Мис свят“, а до нея същата корона ще носят чернокожа майка, рижава хубавелка с лунички, ескимоска-модел на Benetton, и жена с наднормено тегло, стрии и целулит, за да няма расизъм и налагане на нереалистични представи. В магазините ще се предлагат суши сетове и опаковани насекоми, събрани изпод касите.