14 от най-интересните истории зад едни от най-известните марки в света...
1. Starbucks – замисляли ли сте се изобщо какво изобразява логото на Starbucks? Русалка. Но не обикновена, а с две опашки. Първоначалното лого дори е било с голи гърди, базирано на норвежка гравюра от 16 век.
2. Amazon – просто лого, но простите неща най-често са най-добри. Стрелката отдолу е леко заоблена, за да прилича на усмивка, и сочи от „a” до „z“ – т.е. всичко, което може да си купите с пари.
3. Apple – има няколко градски легенди – от тази, че логото е посветено на сър Исак Нютон, до тази, че ябълката символизира отхапания плод в Библията. Истината е, че Роб Яноф, дизайнерът на логото, дори не си спомня защо е избрал точно ябълката.
4. Lacoste – през 1927 г. тенисистът Рене Лакост се е хванал на бас за куфар от алигаторска кожа. Американската преса веднага нарича Лакост Алигатора. В родната му Франция прякорът се превръща в Крокодила. Затова и след като открива компанията си през 1933 г., Лакост избира крокодил за логото си.
5. Cisco – тук е малко трудно да се сетите, ако не знаете историята. Когато е тръгнал да регистрира компанията си, собственикът минал покрай моста Golden Gate в Сан Франциско. Да, дори името на компанията – Cisco – е благодарение на града, а чертичките над името са илюстрация на моста.
6. Барселона – горе вляво – кръстът на Свети Георги. Горе вдясно – жълто и червено – цветовете на Каталуния. В долната част пък са цветовете на домакинския екип на каталунците.
7. FedEx – може и да не ви хване вниманието, но ако се вгледате, липсата на интервал между „E“ и „x“ формира стрелка, която символизира политиката на компанията, която винаги гледа напред.
8. Toblerone – ако се вгледате в логото, ще видите изправена мечка. Готино, нали? Мечката е скрита в планината Матерхорн и символизира швейцарския град Берн, в който се произвежда шоколада за първи път.
9. ЦРУ – глава на белоглав орел – един от символите на САЩ, щит, който символизира закрилата, и компас в роза с 16 шипа, сочещи във всички страни – знак, който показва глобалното разпространение на агентите.
10. Уикипедия – недовършен пъзел на земното кълбо, като на всяко парче е изобразен различен символ – от гръцкия „омега“, до „и“ на кирилица.
11. Ламборджини – създадена през 1963 г. от Феручио Ламборджини, марката има за лого бик. Ламборджини е бил зодия Телец и е бил обсебен от коридата, затова и бика.
12. Тур дьо Франс – логото бе обновено през 2012-а, а ако се вгледате в „R” в думата „TouR”, ще видите, че символизира наведен колоездач, а слънцето може да се възприеме и като предна гума на колело.
13. Ауди – не, това не е наподобяване на олимпийските кръгове. Свързаните четири кръга всъщност символизират формирането на компанията Ауди след сливането на четирите фирми – Audi, DKW, Horch и Wanderer – през 1932 г.
14. Beats by Dre – отново много просто, но също така и много ефектно лого. „b”-то символизира, както буквата, така и едната страна на слушалките.
Още от Chronicle
Затова и борбата за измисляне на по-добро лого от конкурентите е непрестанна.
Историите зад направата на някои от логата са много интересни. Скрити послания, завъртяни букви и влияния още от ранно детство… Зодии, прякори, вдъхновения от книги, митология и наука.
Общо взето, има всичко в логата на най-известните компании. Да, това е и една от причините да бъдат толкова известни.
В галерията сме събрали 14 примера за лога на компании с интересни истории, или иначе казано – такива, които трябва да се обясняват.