Spotify развива и мрежата си с подкасти. Музикалният гигант купи Gimlet Media и Anchor, за да разшири портфолиото си от подкасти. Gimlet Media е стартъп, който представлява мрежа за подкасти, а Anchor дава на творци удобни инструменти, с които да създават, публикуват и монетаризират подкасти.
„За малко под 2 години станахме втората най-голяма платформа за подкасти“, казва изпълнителният директор на Spotify Даниел Ек. „Потребителите на подкасти на платформата ни прекарват два пъти повече време в нея и слушат и още повече музика.“
Ек вярва, че след като Spotify заложи на новата дълга форма, 20% от всички слушания в сайта/приложението ще бъдат на немузикални продукции. „Това означава, че ще можем да се развиваме още по-бързо и с повече оригинално съдържание, което ще приближи Spotify до това да е номер едно за стрийминг на аудио в света.“
Тази година компанията смята да похарчи $500 милиона за закупуването на още компании в тази област.
Целта е висока, но Spotify вече купи няколко оригинални предавания като „3 Girls, 1 Keith“ на Ейми Шумър, както и предстоящия сезон на „Crimetown“. Покупката на Gimlet със сигурност ще привлече към компанията слушатели от конкурентите Apple Podcasts и Stitcher.