Компанията Apple е пред финализиране на закупуването на Shazam – апликацията, която идентифицира музика, филми и телевизионни програми само по звук. Сделката е за 400 милиона долара.
За технологичният гигант мотивите за покупката очевидно са музикалните и звукозаписните технологии на Shazam. Apple ще спести пари и от комисионните, които плаща за пренасочването на потребителите на апа към iTunes Store, за да си купят песента, която са намерили. Тези комисионни формираха главната част от печалбите на Shazam през 2016 година.
Допълнитно: контролът на Apple върху апликацията ще повлияе на услуги като Spotify и Google Play Music, към които Shazam препраща над милион кликания на ден. Snapchat също имат договор с нея.
Apple ще получи достъп и до технологията й за разширена реалност, което е може би най-силната причина за сделката. Тази технология позволява на клиентите да сканират списания, книги, постери, реклами и други и след това да ги манипулират. Така ако най-скъпата компания на света иска на някакъв етап да направи своя верси на Google Lens, това ще е чудесна отправна точка. Също така може да надгради своята ARKit технология, която е платформата за разширена реалност за iOS.
С над 1 милиард сваляния Shazam е на върха на популярността от почти 19 години. Компанията обаче бележи печалба от едва 54 милиона долара през 2016 година.