Ивет Добромирова
Кампанията по легитимирането на Пеевски оцапа Капитал
Тъжен ден за българската демокрация. Да осъмнеш с реклама на LAFKA в най-уважаваната българска бизнес медия – Капитал. Колеги и приятели, златният стандарт означава безкомпромисни правила във всичко. Уважаваните световни медии, които са еталон, имат такива. Свои, вътрешни етични кодекси, които им налагат постулати на поведение отвъд на пръв поглед изрично разрешеното и изрично забраненото, подчинени на техните собствени стандарти за това кое е редно и кое не. Те имат правила и за това КОЙ може и КОЙ не може да рекламира от техните страници. И не защото редакционната политика има или няма общо с рекламите в изданието. А защото парите миришат. И има значение #КОЙ и за какво ги употребява.
Затова в нормалните държави политиците имат правила за финансиране и връщат определени дарения от определени личности и компании. Големите световни адвокатски кантори имат процедури за проверка на клиентите, за да избегнат репутационни проблеми. Всички имат механизми, за да се пазят внимателно. Защото и репутацията е важна. В нормалния свят е така.
Има примери и у нас. Все на елитни, чужди медии и техните собственици. Според добре информирани източници: Financial Times отказа на Красимир Гергов бранда FT България, защото според техните вътрешни правила е недопустимо рекламен бос да притежава медиа; фамилията Бониер отказа да продаде вестник Пари на Пеевски и избра Капитал; ВАЦ отказаха да продадат 24 часа и Труд на Пеевски, за да не помогнат за установяване на медийния му монопол.
Вие, уважаваеми, от позицията на най-уважаваното бизнес издание в страната, днес, от своите страници вие промотирате една порочна бизнес-практика, един монопол, установен чрез грубо насилие по всички фронтове – от българското законодателство, което беше специално създадено от една престъпна шайка, която управляваше насила, именно, за да налага тези порочни практики, до рекета, изнудването и тормоза на дребните и малки търговци, в чиято ниша LAFKA влезе с шут. Или иначе казано днес вие рекламирате моделът #КОЙ. Вие продадохте лоялността на своите най-лоялни читатели – представителите на онзи бизнес и всички онези хора, които се изправи срещу този модел. Както каза един приятел: “просто разбиха сърцето ми.”
Мнението е на автора и не ангажира редакцията. Готови сме да публикуваме и други мнения по темата.