„Ню Йорк Таймс“ – великолепна компания в ужасен бизнес

| от |

Автор на статията е Дерек Томпсън. Тя е публикувана в „Атлантик“.

Тиражът на „Ню Йорк Таймс“ расте, броят на абонатите на електронното издание също, докато приходите от реклама продължават да се свиват.

На всеки няколко месеца „Ню Йорк Таймс“ отново открива, че читателите го обичат повече, отколкото година назад, а рекламодателите по-малко. Достатъчно е да хвърлите един поглед върху доходите на компанията за последните 14 години. През 2000 г. 26% от оборота е идвал от тиража. През отминалото тримесечие – 54%. А що се отнася до рекламата …Някои изводи, над които си струва да се помисли

Количество и качество

Плашещият показател на доходите на „Ню Йорк Таймс“ от реклама не трябва да се възприема като свидетелство за ниското качество на репортерската работа на вестника. Напротив, аз не мога да си представя друга такава солидна и влиятелна журналистика. Свиването на доходите на вестника от реклама – това е обща закономерност и тук „Ню Йорк Таймс“ изглежда много по-добре от други. Вестниците днес са най-лошото място за рекламната индустрия в Америка. „Ню Йорк Таймс“ е добра компания. Това е много солидна компания, защото над 800 000 души са готови да плащат за онлайн изданието. Но тя работи в ужасен отрасъл.

Главоблъсканицата с цифровата реклама

Читателите в цифровата сфера не са толкова ценни, колкото в печатната. Това е известно на всички. Но понякога ние преувеличаваме положението, защото – защото толкова много хора четат вестника, седейки пред компютъра или включвайки своите мобилни устройства, че теоретично издателите могат да си върнат тази обетована земя, увеличавайки интернет абонамента до гигантски размери.

Цифровата реклама – това е нещото, което ме храни, затова имам всички основания да стискам палци за нея и нейните големи успехи. Но аз започвам да се вълнувам за своя хляб, когато виждам как Гугъл, Фейсбук, Туитър, Пандора и други неиздатели с вълчи апетит поглъщат парчетата от баницата с цифрова реклама. Те работят с такъв размах, за който издателите могат да мечтаят само в розовите си сънища. Те разполагат с повече информация за потребителите, отколкото всяка новинарска организация /за такъв обем те даже не могат да се надяват/. Фейсбук и Гугъл контролират две трети от мобилната реклама, а рекламният пазар на смартфони се е превърнал в такъв олигопол, че телевизията на неговия фон изглежда като ориенталски пазар.

Специализираните сайтове нямат от какво да се боят, защото те по-лесно намират баланса между разходите и качествената реклама, насочена към избраната аудитория. Но какво означава това за огромна международна новинарска организация като „Ню Йорк Таймс“? Увеличаването на абонамента за интернет изданието /а той расте със стотици и хиляди абонати всяка година/ е умна и необходима застраховка от по-нататъшния упадък на рекламния бизнес, преместващ се онлайн. /БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени за „Ню Йорк Таймс“ – великолепна компания в ужасен бизнес