Танцът на Куката и гласът на Джаро: завръщането на „Под прикритие“

| от Цвети Иванова |

Първият епизод на „Под прикритие“ беше дългоочакван и приветстван от стотици зрители, седнали на диваните пред телевизорите си в трескаво нетърпение да видят какво ще се случи с Куката, Попов, Иво Андонов и останалите герои от сериала. Получиха ли зрителите на БНТ в неделя вечер дозата екшън, интрига и забавление в първия епизод?

Внимание! Спойлери!

По-скоро да. В първата сцена видяхме как героят на Бойко Кръстанов – Ерол, застрелва и може би убива героя на Ивайло Захариев – Мартин. Първата ни мисъл беше, че няма как Мартин да умре, тъй като го видяхме жив и здрав в трейлъра. И наистина – оказа се, че сцената се случва 6 месеца след действието в първия епизод. Може ли Мартин да умре и сериалът да продължи да носи същия заряд, към който са пристрастени феновете му?

Отговорът е „Да, може.“ Елиминирането на главни, положителни герои е модерен похват на сценаристите, който видяхме в „Game of Thrones“ и „Homeland“. Още в първия сезон на „Game of Thrones“, когато зрителите видяха главата на Нед Старк да пада под меча на Джофри, голяма част от тях си зададоха въпроса „Е и сега какво? Какво правим по-нататък?“. Е, както стана ясно, по-нататък продължихме да губим любими главни герои, без сюжетната линия и качеството на сериала да бъдат засегнати от това. Напротив. Примерът с „Homeland“ също е показателен. Почитателите на шоуто масово бяха изключително мнителни към сезоните след смъртта на Никълъс Броуди. Както се видя – неоснователно.

„Под прикритие“ следва хода на модерната телевизия и убива любимците на публиката – това се случи с Косъма, с малкия Близнак, а в последния епизод на миналия сезон – и с Джаро.

В редиците на „добрите“ се появи нов персонаж и то – жена. Героинята на Силвия Петкова, криминалната психоложка Яна Танова, се появи като един приятен женски полъх в дупката, в която работят момчетата от ГДБОП. Към момента става ясно, че тя е борбено момиче, което иска да се докаже като професионалист и най-вероятно ще го направи, след като измъкне информация от Куката, което очакваме да се случи в следващия епизод. Трябва да признаем, че някои нейни жестове стояха пресилени и изкуствени, като ядосания удар с юмрук по вендинг машината и нахъсаната фраза „Не съм тук, за да си играя игрички“, но предполагаме, че образът й тепърва ще се развива. Логиката подсказва и че след като Мартин преживее смъртта на Зори, може между него и Яна да се зароди любовна искра, но да видим.

Иначе екипът на ГДБОП си е същият. Михаил Милчев е чудесен в пълнокръвния образ на шефа на ДАНС, а Мартин стои леко неуверено на позицията на Попов. Като стана дума за Попов – видяхме героя на Владо Пенев покосен от мъка, с брадясало лице и влошаващо се обесесивно-компулсивно разстройство, да търка пейки и маси в затвора, затворен към външния свят. Дали ще остане дълго в това състояние? Едва ли.

Какво се случва в строя на „лошите“?

Играта на Захари Бахаров не подлежи на обсъждане. Той влиза в кожата на мафиота Иво Андонов с такава грация и убеденост, че можем само да седим и да се възхищаваме. Снощи обаче се случи нещо ново – видяхме Андонов унизен. Дали това ще го направи още по-зъл и безскрупулен или ще има друг ефект върху него, предстои да видим.

Отново с 200 в живеца на сериала се засилва и всеобщият любимец на публиката – Куката. Бият го, пие, танцува, говори на барманките на „миличка“ и като цяло се връща обратно в играта.

Новият Леонардо ди Каприо в „От другата страна“ в групата на мафиотите – Ерол, успява да се внедри успешно и по всичко личи, че интригата ще се върти около него. Нямаме нищо против, тъй като Бойко Кръстанов е захвърлил момчешката визия от „Стъклен дом“ и е започнал да прилича на мъж и да играе като такъв.

Разбира се, все още присъстват сцени като тази с Йоана Темелкова в ролята на Ния Туджарова, която гледа задълбочено снимка с баща си и след дълъг кадър на дълбокомислие, я къса на малки парченца.

Във финалната сцена все пак се оказва, че има нещо в тази снимка. Джаро се завръща от отвъдното, или поне гласът му и белите, които може да носи със себе си.

Имаше гонка, имаше бой, наркотици, черни сака, интрига. Операторската работа е все така добра. Продуктовото позициониране – все така лошо. Но за това, вярваме, са виновни рекламодателите, които искат логата им да са по-ярки, по-големи по-нагли. От което продукцията страда горчиво.

Остава да се надяваме, че тягата на „Под прикритие“ няма да се стопи и в този сезон.

 
 
Коментарите са изключени за Танцът на Куката и гласът на Джаро: завръщането на „Под прикритие“