. Режисьор, монтажист и сценарист, неговото кино наистина е различно. За разлика от клишираните заглавия, които попадат в това определение, последните му два филма, Tangerine (2015) и Гледайки филм на Шон Бейкър, насред всичките неща, една мисъл се откроява ясно – този творец има много какво да каже и умее да го прави„Проектът Флорида“ (The Florida Project, 2017) разбиват някои наши представи за това как се заснема филм. За всичко това и всичко друго, каквото го попитате, ще говори Шон Бейкър на 17 март (събота) в Дом на киното в София.
Режисьорът на „Проектът Флорида“ пристига в България като специален гост на 22-рия Международен София Филм Фест, за да се срещне лично с публиката и да разкаже повече за себе си, режисурата и филмите си в публично интервю.
Бейкър е роден в Ню Джърси през 1971 година. Дипломира се в нюйоркския университет и дебютира през 2000 година с „Four Letter
Words” като сценарист, режисьор и монтажист. Премиерата на втория му филм „Take Out” е в програмата на Сламданс 2004. „Prince of Broadway” (2008) се появява за пръв път пред публика на филмовия фестивал в Лос Анджелис, а световната премиера на четвъртия му филм „Starlet” (2012) е на фестивала SXSW и по-късно печели наградата Robert Altman Spirit Award. Tangerine (2015), продуциран от братя Дюплас, е показан премиерно в Сънданс, където обира овациите на публиката, а неговият автор разкрива, че го е снимал изцяло на iPhone 5S с помощта на приложенията Moondog Labs и FiLMiC Pro и с помощта на Steadicam Smoothee Mounts.
Филмът се превръща в явление в света на независимото кино, гаранция за реализирането на следващи проекти.
Бейкър е създал един „изпълнен с живот и искрена емоция филм, който може да ни научи на много неща”. Това е кратък цитат от множеството рецензии със заслужени удивителни, които се появиха в пресата непосредствено след премиерата на „Проектът Флорида”(The Florida Project) в „Петнайсетдневката на режисьорите” в Кан 2017.
Сценарият е дело на режисьора в съавторство с Крис Бeркош. Историята следва шестгодишна Муни и нейната „банда”, чиято лятна ваканция е изпълнена с детски чудеса и приключения във време, когато възрастните наоколо се сблъскват с житейските трудности.
„Проектът Флорида”(„The Florida Project”) започва като звънец за събуждане в летен лагер и е може би най-увлекателното филмово начало в тазгодишната програма на Кан… На фона на лавандуловите полета и пухкавите бели облаци на Флорида три деца крещят едно на друго, като кулминацията е пронизителния вик „Свежестта на бъдещето!” Този лозунг може да е зает от реклама за дъвки или от някой от многото лъскави билбордове, осветени по пътя за Орландо… Точно в този момент това се оказва главозамайваща глътка свеж въздух и дава тон за настроението в брилянтния, изпълнен с дух и настроение сърцераздирателен филм на Шон Бейкър.”„New Your Magazine (Vulture)”, Емили Йошида