Внимание! Спойлери!
Третият епизод от новия сезон на „Под прикритие“ мина под знака на смъртта – не онази смърт, която се случва сред пушеци и кръв, а смъртта като изход от нещо по-лошо, като избавление и логичен край.
Разбира се, опитът за самоубийство на комисар Попов не дойде изневиделица. Той бе предшестван от неговата апатия, от обсесивно-компулсивните симптоми за чистота, от тоталната незаинтересованост към живота извън килията. Чисто визуално – от обилното лицево окосмяване. Интересно е, че сценаристите са хванали един психологически детайл: просветляването преди мрака. Психиатрите са наясно, че когато състоянието на един депресивен пациент внезапно се подобри, то не е защото депресията си отива, а защото той е взел решението да приключи с живота си – затова привидно успокоените и дори щастливи пациенти с клинична депресия са в най-рисков етап от заболяването си. И тук видяхме Попов като фалшиво излизащ от меланхолната бездна в разговора си с Мартин – за да завърши серията със суициден опит.
Да, има стил в това да си срежеш вените с диск на „Травиата“, но не – това самоубийство няма да е успешно.
Нека се обърнем за момент към другата смърт в епизода – онази, която преследва Големия Близнак. Героят на Кирил Ефремов много приятно се превръща в по-зловещо алтер его на Шишо Бакшишо – непрекъснато предричащ предстоящо умиране. И най-суровите гангстери не са застраховани от бодежи на параноя, а Фройд е казал, че във всяка параноя има доза истина. И все пак сценаристите едва ли ще се лишат от присъствието на Големия Близнак в сериала. На този етап.
Още една символична смърт се появи в снощния епизод: тази на величествената мистериозност около образа на човека-гарван. Героят на Христо Петков се оказа просто гадно копеле без много акъл. От реакцията му към името на Ерол, през фразата : „Курви – Тишо. Тишо – курви“, към опита за насилване на една от курвите, до неуспешния опит за натопяване на Ерол. Извод: Може да си много лош, но ако си тъп -спукана ти е работата.
През дебнещия Танатос, се показват за малко и крилете на Ероса. Любовта между Иво (Захари Бахаров) и Ния (Йоана Темелкова) очевидно е загнила, поне от негова страна, но за сметка на това между новопостъпилата в мафиотските редици Туджарова, и Ерол, припламват искрици и ако никой от тях не загине в идните епизоди, най-вероятно нещо ще се случи.
Другата любовна нишка се точи около криминалната психоложка. Героинята на Силвия Петкова влезе под татуировките на Куката и само сценаристите знаят как ще се развие това неподходящо увлечение. В същото време, между Яна Танова и Мартин се гради някакво подобие на привличане, стъпило върху общия им работохолизъм и псевдо-психологията. Честно казано, бихме се радвали повече да видим Яна в прегръдките на Мариан Вълев, отколкото в тези на Ивайло Захариев – заради конфликта и заради добрата колаборация на тези двама актьори.
Извън любовта и смъртта: Св. Влас, яхти, Aston Martin, дупета в ярко розови бански, готин саундтрак. Както пее Ицо Хазарта: „Продължаваме, продължаваме, продължаваме“.