Най-опасното време и място в историята на света според палеонтолозите

Група международни палеонтолози твърди, че са открили най-опасното време и място в историята на планетата. Въз основа на изчерпателните им изследвания, мястото, на което никога не бихте искали да бъдете, е Сахара преди 100 милиона години.

Според CNET, д-р Низар Ибрахим от Университета в Детройт Мерсим който ръководи изследването „един човек, пътуващ във времето, не би издържал много дълго“ в рози район. Тогава там живеят колосални влечуги, които се носят из небето, и гигантски крокодилски зверове.

Публикуван в ZooKeys, екипът заявява, че това е „най-всеобхватната работа върху изкопаемите гръбначни животни от Сахара от почти един век“. Изследването включваше изследвания на вкаменелости от музеи по целия свят и бележки от експедиции по африканската формация Кем Кем.

Информацията, извлечена от формированието Кем Кем, е описани от Портсмутския университет като „първият подробен и напълно илюстриран разказ за богатите на изкопаеми ескарменти“.

Ultimate Dinosaurs Carcharodontosaurus

Carcharodontosaurus

В Сахара човек би могъл да срещне три от най-големите хищни динозаври. Съблезъбия Carcharodontosaurus има зъби с дължина до 20 сантиметра и достига размери около 8 метра. Carcharodontosaurus е род месоядни кархародонтозауридни динозаври, живели по време на ценоманския етап от периода на средния Креда. Понастоящем се знае, че включва два вида: C. saharicus и C. iguidensis, които са били сред по-големите тероподи, почти толкова големи или дори по-големи от тиранозавъра, Giganotosaurus и Spinosaurus.

Deltadromeus – член на семейството на велосирапторите – беше също толкова дълъг.

Deltadromeus in Japan

Deltadromeus

Разбира се, още един проблем биха били огромните птерозаври, които летят в небето, крокодилоподобните месоядни, които се разхождат наоколо, и ужасяващите водни животни, дебнещи в необятните речни системи.

Pteranodon sternbergi pair

Птерозавър

Професор Дейвид Мартил от Университета в Портсмут обяснява, че от последните има голямо количество. „Това място беше пълно с огромни риби, включително гигантски целакантообразни и двойнодишащи риби“.

Latimeria chalumnae replica

Риба от разред целакантообразни

„Например, една целакантообразна риба вероятно е четири или дори пет пъти по-голяма от днешните си наследници. Имало е и огромни сладководни акули от рода Onchopristis с най-страховитите рострални зъби, те са като кинжали, но красиво блестящи.“

Sclerorhynchidae - Libanopristis hiram

Onchopristis

Кем Кем съдържа необичайно високо количество вкаменелости на големи месоядни животни, представяйки ясна картина за животинското многообразие за разлика от всяко друго място в Африка. От водните и въздушните зверове до костенурките, рибите и дори растенията – формированието Кем Кем е цяла златна мина за експерти като д-р Ибрахим.

Според Eureka Alert, тя се състои от две отделни формации, известни като Гара Сбаа и Доира. Формированието се нарича още групата Кем Кем или леглата Кем Кем.

KemKem-fig1-map

Формация Кем Кем (наричана също с различни имена като леглата Кем Кем и континенталните червени легла) е геоложка формация по границата между Алжир и Мароко в югоизточна Мароко, чиито слоеве датират от късната Креда. Тези слоеве са разделени на две геоложки формации – по-старата формация Дуйра и по-младата формация Гара Сбаа.

Останки от динозаври са сред различни вкаменелостите, които са открити в Кем Кем. Последните изкопаеми доказателства под формата на изолирани големи абелизаврови (семейство динозаври) кости при сравнение с други подобни находища на други места в Африка показват, че фауната на формацията Кем Кем (особено по отношение на многобройните хищни тероподни динозаври) може да е смесена заедно поради суровата и променяща се геология на региона, когато в действителност те биха предпочели отделни местообитания и вероятно биха били разделени от милиони години.

Последното съществено изследване върху праисторическите вкаменелости във формацията е публикувано през 1936 г. от Ернст Фрайхер Стромер фон Райхенбах. Както се показва в самото проучване, този безценно за науката парче праисторическа скала по същество „осигурява прозорец в ерата на динозаврите в Африка“.

По-важното е, разбира се, да се поясни колко е невъзможно за човек да оцелее на това място и период във времето.

По отношение на академичните среди трябва да се отбележи, че това е първото съществено изследване на изкопаемите гръбначни животни в Сараха от 1936 г. – когато известният немски палеонтолог, Ернст Фрайхер Стромер фон Райхенбах, публикува своето изследване. Да се надяваме, че следващият по-задълбочен анализ на тези невероятна територия ще бъде по-скоро от последната.

Коментарите са изключени за Най-опасното време и място в историята на света според палеонтолозите