Почитателите на изкуството най-вероятно знаят, че повечето статуи в античността са правени изцяло голи. Интересното обаче е, че експертите по темата на гръцкото изкуство ще могат да се похвалят с нещо друго – една тенденция, която няма как да избяга. Повечето статуи от мъжки пол, винаги са с изключително малко мъжество. За да обясним какво е точно малко, повечето учени класифицират тяхното присъствие като под средния размер на днешния мъж.
Първо е ясно, че професията изисква някакви жертви, но след като науката често изпада в крайности и мнозина биха заявили, че причината да избягват преследването на такава професия, особено в изкуството, че всеки един учен се опитва да измисли най-различни термини, за да може никой да не хване фактите – гръцките статуи просто няма с какво да впечатлят жените. В тази далечна епоха ще открием, че гърците и римляните не са имали особени проблеми с изобразяването на голи хора, както върху платното, така и като статуи.
Британският музей разполага със зала на еротиката, където са запазени някои от половите органи на статуи, както и други артефакти. Съществуват находки, които са открити по време на разкопки, но очевидно не са принадлежали на нито една статуя. Това ни кара да си мислим, че древните гърци и римляни са подозирали, че някой след време ще ги търси, следователно са изпратели един сериозен поздрав във вечността.
Приятно е да мислим, че това чувство за хумор се е проявило още тогава, но това е само наша теория. Има и още един интересен момент, някъде през XIX век има странна тенденция, в която музеите свалят половите органи от някои много специални произведения на изкуството. Публиката отказвала да ги гледа и някои не били особено доволни от факта.
Дори статуята на Давид е трябвало да стои с листо, за да няма сърдити. Същото го е красяло до 1912 г. Друга важна новина е, че повечето статуи са получавали лека цензура, вместо чук – вторият метод не би трябвало да се смята за много библейски.
Най-вероятно има почитатели на изкуството, които биха заявили, че реалните размери на половия орган биха могли да бъдат далеч по-приветливи поне за част от зрителите. Както се досещате, гърците винаги правят всичко наобратно – буквално. В зората на това изкуство, както и на модата сред мъжете, малките пениси били много по-желани и красиви от големите. Тук е моментът да напомним на всички читатели, че просто няма смисъл да говорите за прилики между вас и статуята на Аполон – слушателките не го разбират до един момент, а след това ситуацията ще излезе от контрол.
Древна Гърция е известна като изключително мъжка култура. По една или друга причина се смята, че малкият полов орган е символ на въздържание и контролиране на половата страст. Имаме и още една теория, която може би ще предостави някаква яснота. Имайки предвид, че древните римляни, както и спартанците, са били по-скоро почитатели на хомосексуалните влечения, докато жената е играела роля само за продължаване на рода, можем да се досетим и защо половият орган е бил като размер е бил от някакво значение.
Напомняме, че говорим за теория, а не за потвърждение на фактите. Размерът има значение, както ще видим от модерната индустрия и сега модата е обърната в другата посока, достигайки до крайности.
Древните гърци са смятали хората с големи полови органи за леки, похотливи и грозни. Дори в техните пиеси ще открием, че описанието на истинския мъж често е гладка гръд, бяла кожа, изправени рамена, малък език, силен задник и малък член. Генетично погледнато ще трябва да признаем, че през годините сме започнали да еволюираме, както на височина, така и на размери, следователно можем да бъдем спокойни, на първо място, че сме далеч по-привлекателни от Давид и други известни фигури, но и също така можем да имаме малко по-голяма свобода към изкуството. Изключваме социални мрежи като Facebook, там погледът към класическите картини се смята за един изключително голям проблем.