Още един знак на продължаващите проблеми, пред които е изправен светът на печатните медии дойде късно снощи, след като култовото списание New York съобщи, че ще премине на двуседмична схема на публикуване. Това официално ще е факт от март.
От една страна, New York е списание със съкрушителен успех. То е многогодишен победител в National Magazine Awards, а редакторът му – Adam Moss, често е описван като един от най-добрите в бизнеса.
Въпреки това, както David Carr от New York Times написа, похвалите и талантът не винаги могат да спечелят срещу радикалните промени в областта на технологиите:
Списание New York, с настоящ абонамент от над 400 000, е съсипано от рецесията, започнала през 2008 г. Тази година списанието е надолу с близо 10% в рекламните страници в сравнение със същия период на миналата година, когато резултатът също беше зле.
В прессъобщението си, New York казва, че тази двумесечна периодика ще бъде от плюс, за да „подобри и подсили“ качеството. Но е трудно да се скрие чувството на тъга, когато още едно емблематично седмично списание реши, че сегашният модел вече не е жизнеспособен.