Досиетата на CHR: Как „бременните” снимки на Деми Мур промениха стандартите

| от chronicle.bg |

1991 г.

Холивудската звезда Деми Мур бе бременна в седмия месец с второто си дете, когато се появи на корицата на Vanity Fair чисто гола, както се е появила на този свят.

Подобно поведение не бе неприсъщо за Мур, която бе заснела раждането на първото си дете с три камери. Но бе прецедент за списание по онова време.

Фотографката Ани Лейбовиц създаде фотосесията като апотеоз на бременността, показвайки че тя може да бъде и секси.

Редакторът на списанието, Тина Браун, определи действието на Мур като смела декларация на „една млада филмова звезда, която е готова да каже „Аз изглеждам красива и бременна” и да не се срамува от това.”

Снимката е първата, която представя бременността и като нещо сексуално пред обикновения потребител на масовите медии, а някои дори я сметнаха за твърде шокираща за будките.

Вериги магазини отказаха да продават изданието, докато други покриваха броя по подобие на порнография. Каквото това не беше, разбира се.

Но беше провокативна корица, която направи това, което могат само най-добрите корици – промени културата.

По онова време бременността, дори тази на звездите, беше лично нещо и не влизаше в секцията „развлекателни новини”.

След снимката на Лейбовиц, ражданията, голи фотосесии на бъдеще майки, папарашки фотоси на набъбнали коремчета се превърна в нещо тривиално за индустрията и за потребителите й.

 
 
Коментарите са изключени за Досиетата на CHR: Как „бременните” снимки на Деми Мур промениха стандартите