Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.
Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.
Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа, за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).
Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.
„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“
„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“
„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“
„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“
„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“
„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“
„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“
„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“
„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“
„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“
„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“
„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“
„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“
„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“
„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“
„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“
„Единственият начин да се отърва от страховете си е да ги заснема.“
„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“