Вторият пилот Андреас Лубиц, за когото се подозира, че на 24 март е разбил преднамерено самолет на „Джърмънуингс“, отнемайки живота на всички 150 души на борда, е извършил серия от странни маневри на предишния си полет същата сутрин, пише El Pais.
По време на полета от Дюселдорф до Барселона, Лубиц също е бил сам в пилотската кабина за няколко минути и на няколко пъти е задал максимално снижение на самолета Airbus A320, според предварителния доклад, разпространен от френските следователи.
Документът в обем от 20 страници се посочва, че в 7,19 часа същата сутрин са били записани звуци, наподобяващи отваряне и затваряне на вратата на пилотската кабина, които отговарят на момента, в който пилотът е излязъл. Тогава самолетът е летял на височина от на 11 000 м.
В 7,20 часа контролната кула в Бордо е поискала самолетът да се снижи на височина от 10 000 м. 18 секунди по-късно обаче вторият пилот е избрал възможно най-малката височина от 30 м. Той е запазил тази настройка за три секунди, преди да я промени на най-голямата възможна височина – 15 000 м. и да понижи отново до 10 500 м.
В 7,22 часа Лубиц отново е избрал височина от 30 м., а след това я е сменил отново, преди да се спре на 7 600 м.
В 7,24 часа се е чул сигнал, отваряне на пилотската кабина и капитанът отново е влязъл. Докато командирът на полета е липсвал, Лубиц е избрал най-ниската възможна височина на полет и я е коригирал общо пет пъти. / Агенция Фокус