Швейцарски експерти приключиха с проверката на правителствения самолет „Фалкон”, който аварира с Бойко Борисов на борда. Специалистите започват изготвянето на доклад, който трябва да бъде готов до месец. Той трябва да установи каква е причината за екшъна, който изправи на нокти премиера ни преди няколко дни.
Комадирът на правителствения самолет Атанас Марков разказа от първо лице за атмосферата на борда на самолета, по време на инцидента.
„Веднага след излитането се обира колесника. На височина 5-8 м на полусата прибрах колесника. Видяхме, че индикацията вътре в кабината показва, че лявата основна стойка не се е прибрала“, разказа той.
Последвала кратка консултация с екипажа и било решено да се спусне колесника и да се направи опит за кацане. Единственото условие било да се изгори около 1000 кг от горивото. Това се прави, защото самолетът е по-тежък от теглото за кацане. Командирът съобщил лично на премиера за възникналия проблем. На борда имало 9 пътници и четирима души екипаж. След 40 минути кръжене самолетът бил готов за кацане. Преди кацането направили и няколко огледа на колесниците. Командир Марков лети от 2010 година на правителствени „Фалкон 2000”. Той има 13 000 летателни часа на всякакви самолети. През 85-та завършва Военновъздушното училище.