Ще спре ли А380 да носи загуби на Airbus?

| от Иван Петров |

Вероятността Airbus Group SE да изпълни всичките си поръчки за новите A380, които са планирани за 2015 година, все повече намалява, тъй като Transaero Airlines изпитват финансови затруднения и ще има забавяне с техните доставки, това заяви изпълнителният директор на компанията.

Председателят на Airbus Фабрис Брежие каза пред медиите, че вероятността доставката на първия A380 за руския превозвач да бъде забавена до следващата година е значително висока.“

„Реалността е, че когато имаме клиент, който е изправен пред финансови проблеми, надяваме се, че са само временни, причинени от девалвацията на рублата и свиването на туристическия пазар в Русия, ние трябва да обмислим как да процедираме“, каза Брежие в специално интервю за WSJ.

Въпреки проблемите, Фабрис Брежие потвърди, че компанията тази година няма да понесе загуби от доставките на суперджъмбо джета.

Airbus Group отдавна се опитва да успокои инвеститорите си, че компанията ще престане да понася тежки финансови загуби от доставките на представения за първи път преди 10 години модел. Продължителните забавяния в строителството на самолетите вдигна производствените цени и затруднява усилията на Airbus да увеличи производствената си ефективност.

Фабрис Брежие няколко пъти е казвал, че ако тази година компанията успее да произведе 30 Airbus A380, тя ще успее да избие загубите си. Transaero имат поръчка за четири A380.

Руският авиопревозвач анулира поръчката си няколко Boeing 787 миналата година на фона на влошаващата се икономическа ситуация в страна, в следствие на западните санкции, наложени след инвазията на Крим.

Airbus търсят нови клиенти за A380, тъй като няколко авиокомпании вече са се отказали от поръчките за този модел самолети. Главният изпълнителен директор на Malaysia Airlines Кристоф Мюлер заяви, че компанията му не се нуждае от два от поръчаните шест самолета, а Virgin Atlantic вече са се отказали от поръчката си за шест A380.

„Предизвикателство е да се намерят нови клиенти за A380”, каза Брежие.

Президенът на Emirates Airline Тим Кларк, чиято компания е най-големият клиент на Airbus за този модел самолети, отдавна призовава компанията да модернизира двуетажните A380 с нови двигатели, но Брежие каза, че следващият модел А380neo „не е приоритетен“ за компанията му.

Първата доставка на новият A320neo, модернизираният вариант на най-продавания Airbus модел, ще бъде изпълнена навреме въпреки проблеми с двигателя на Pratt & Whitney. Първият самолет ще бъде доставен на Qatar Airways.
“Самолетът с двигатели на Pratt в момента не може да извършва полети, но се надяваме, че във възможно най-скоро време, ще може“, каза Брежие. Проблемът с компонентите на двигателя „вече е до голяма степен ясен“. И все пак самолетът няма да може да бъде приставен на Paris Air Show започващо в средата на месеца.

 
 
Коментарите са изключени за Ще спре ли А380 да носи загуби на Airbus?