Разследването тече, а присъдата вече е изпълнена

| от |

Тези дни в редакцията на „Комсомолская правда” се появи нов свидетел о делото за Boeing. Мъжът разказа, че в деня на катастрофата той е бил в град Авиаторс, предава Гласът на Русия

На 17 юли след обяд, приблизително час преди трагедията, са били вдигнати във въздуха три щурмоваци Су-25, единият от които е имал ракети „въздух-въздух”. Обратно той се е върнал вече без ракетите. По твърденията на очевидеца тъкмо командирът на щурмовака Су-25 украинският пилот Владислав Волошин е свалил Boeing.
Засега никой не знае що за свидетел е това, какво отношение има към авиацията, а още повече в конкретната ситуация. Но страстите се разпалиха и отново се чуха взаимни обвинения. Но се създава впечатлението, че аргументите на руската страна отново никой не иска да чуе.

Ще припомня, че на 17 юли 2014 г. в Донецка област край село Грабово в района на въоръженото противостоене в източната част на Украйна беше свален с ракетен огън Boeing 777 на авиокомпания Malaysia Airlines, който е извършвал редовен полет от Амстердам за Куала Лумпур. На борда му е имало 283 пътници и 15 члена екипаж. Няма оцелели. По брой на загиналите катастрофата е една от най-големите в историята на авиацията.

Събитието доведе до засилен международен натиск върху Русия. САЩ и съюзниците им заедно с украинската страна се придържат към версията, че самолетът е била свален с ракета клас „земя-въздух” с използване на зенитно-ракетен комплекс (ЗРК) „Бук-М”, който сепаратистите са получили от Русия. Според твърденията на американското разузнаване след унищожаването на малайзийския самолет ЗРК е бил изведен на територията на Русия. А опълченците твърдяха, че не разполагат със средства, с които може да се свали самолет на такава височина.

Украинското правителство покани в разследването представители на властите на Малайзия и Холандия, ЕК, американската компания Boeing, Международната организация за гражданска авиация, американския Национален съвет по безопасност на транспорта и Европейската организация за безопасност на въздушната навигация. В разследването се включиха Интерпол и Европол.
Русия заяви, че е необходимо да се извърши безпристрастно разследване на катастрофата под егидата на Международната организация за гражданска авиация ICAO.
Въпреки мащабната трагедия, международните експерти дълго време на можаха да отидат на мястото на инцидента заради масираните обстрели на района от киевските власти. На 9 септември 2014 г. холандският Съвет за сигурност – главната организация в разследването на катастрофата, все пак публикува предварителен доклад, от който следва, че „катастрофата на самолета, вероятно, е станала вследствие на попадане отвън на голям брой дребни високоскоростни обекти, което е предизвикало разрушаването му във въздуха”.

Кой е виновен? Съдейки по всичко, трудно ще разберем. Разследването върви, а присъдата вече е изпълнена. Белият дом вече посочи виновника. На практика веднага след катастрофата Вашингтон инициира антируските санкции. Русия достойно срещна тези трудности. Главното е, че безспорно повечето жителите на страната подкрепят политиката на президента. Но каквото повикало, такова се обадило – в резултат на санкциите европейската икономика силно се намръщи, особено пострадаха страните от Източна Европа. Все повече се чуват мненията на икономисти, политици и общественици на европейските страни – не е ли време да престанем да вървим поп свирката на Белия дом, макар че той и „поръчва музиката”.

Гласът на Русия

 
 
Коментарите са изключени за Разследването тече, а присъдата вече е изпълнена