Лоукостърът на монополиста „Аерофлот“ не може да лети до Калининград – според „Росавиация“ транзитът през Литва превръщал областта в „чужбина“
Руският авиорегулатор „Росавиация“ отказа да издаде на „Победа“, нискотарифна дъщерна компания на „Аерофлот“, разрешително за полети до Калининград (бившият немски град Кьонигсберг – бел. ред.), разкри в понеделник авторитетният руски бизнес всекидневник „Коммерсантъ“.
От авиационната служба на РФ обясниха, че според действащите правила най-западната руска област се смята за „чуждестранна територия“, тъй като пътят за там лежи през съседни държави – става въпрос за балтийските страни и най-вече за Литва.
За да получи разрешение за международни полети, новосформираната авиокомпания е длъжна поне две години да работи на вътрешния пазар, става ясно от федералните авиационни правила на Русия.
Според източниците на „Коммерсантъ,“ „Победа“ обаче има намерение да оспори решението на „Росавиация“ пред по-висока инстанция.
Те твърдят, че в момента правилата се контролират от Министерството на транспорта на РФ, като в тях нямало „нищо за сроковете на полетите по вътрешните линии, които да позволят лицензиране за опериране на международния пазар“.
Оказва се, че няма пълна яснота кой трябва да издаде и на какви основания съответно разрешително за втората поред (след провалилия се заради западните санкции „Доброльот“ – бел. ред.) нискотарифна компания на монополиста „Аерофлот“.
Неназован източник на изданието в ресорното ведомство твърди, че транспортното министерство „само координира работата на междуведомствената комисия, която издава лицензи за международни превози на онези авиокомпании, които засега оперират само на вътрешния пазар“.
Николай Марченко