Изпълнителният директор на easyJet се изказа против избързаните заключения и реакции след катастрофата на самолета на Germanwings и изрази становището, че трагедията не е свързанa със сигурността на нискотарифните превозвачи.
Нискобюджетната авиокомпания обяви миналата седмица, че ще промени процедурите си и вече задължително ще има по двама членове на екипажа в пилотската кабина във всеки един момент по време на полета след трагедията във Франция. Повечето доказателства сочат, че вторият пилот умишлено е разбил самолета в Алпите след като остава сам в пилотската кабина.
Каролин Маккол, изпълнителният директор на easyJet, заяви във вторник, че авиокомпанията ще положи всички усилия, за да се гарантира безопасността на пътниците. Правилото за двама души в пилотската кабина не е било прилагано по-рано от авиокомпанията, тъй като оперира полети само на кратки разстояния.
„Никога не сме смятали това за необходимост, но веднага след инцидента, преосмислихме своята позиция и решихме, че прилагането на правилото е най-разумното нещо, което може да направим“, каза Каролин Маккол.
„Не мисля, че прибързаните реакции и осъждането на пилотите е добра идея. Ние трябва да видим дали има нещо, което може да подобрим и ако има, да го направим. Ясно е, че всички авиокомпании по света ще преразгледат своите процедури и ще направят всичко възможно да имат по-добър поглед над психическото състояние на пилотите си, предвид, това, което се е случило.“
Germanwings е нискобюджетен превозвач и е част от групата на Lufthansa. Въпреки това, Каролин Маккол подчерта, че инцидентът не е свързан с нискотарифните компании.
„Germanwings е Lufthansa. Трагедия като тази можеше да се случи на всяка една компания. Тази трагедия можеше да се случи и в търговски център, можеше да се случи и във влак или автобус.“
Каролин Маккол обсъди трагедията по време на откриването на най-новата база на easyJet на летище Schiphol в Амстердам. Компанията, базирана на Luton Airport, ще се конкурира директно с KLM, чийто център е в Амстердам, и от тази зима ще има четири самолета базирани в Холандия. easyJet, която е втората по-големина авиолиния, оперираща от летище Schiphol, добавя девет нови дестинации, включително Хамбург и Ибиса. По този начин дестинациите, обслужвани от Амстердам, стават 29.
Маккол отрече, че разширяването в Schiphol е свързано с липсата на капацитет на летище Heathrow, където компанията няма своя база, а това просто е възможност на easyJet да се възползва от силните си позиции в Амстердам.
„Позициите ни в югоизточна Англия са силни. В момента оперираме и в Gatwick, и в Stansted, и в Southend, и в Luton, всички, от които могат да се разрастват. Heathrow не е проблем.“
Независимо, че авиокомпанията е най-големият клиент на летище Gatwick, през януари easyJet се обяви в подкрепа на изграждането на трета писта на летище Heathrow. Комисията Davies ще излезе с препоръки за разширяване на летището след общите избори през месец май.
„Смятаме, че Gatwick е невероятно летище и ние обичаме да летим от Gatwick“, каза Каролин Маккол. Но тя също така добави, че пътниците предпочитат да летят от Heathrow и всяка компания иска да оперира от там.
Тя също добави, че тя и компанията ѝ нямат предпочитания към която и да било политическа партия, но би било добре Великобритания да остане в ЕС. Консервативаната партия е обещала да проведе референдум за членството на страната в ЕС до 2017 година.
„Имаме визия към Европа и смятаме, че е по-добре Великобритания да бъде в Европа“, каза тя. „В действителност, ако бъдем изолирани от Европа, това би било пагубно за нашия бизнес.“