Как испанската Iberia стана една от най-точните авиокомпании в света

| от |

Според данни на сайта Flightstats, Iberia е най-точната авиокомпания в света за месец февруари.

Данните показват, че над 92% от всички полети на испанския превозвач са излетели навреме през втория месец на годината. В сравнение, през 2009 година този процент е бил едва 55%.

Авиокомпанията е сред водещите марки в тази класация и редовно се класира на едно от първите три места в света за точност. А нискобюджетната авиокомпания, оперирана от испанския превозвач, Iberia Express също е номер едно сред нискотарифните компании.

Факторът точност е един от приоритетите в програмата за преструктуриране на Iberia.

Авиокомпанията е базирана на летище Madrid Barajas, което има излишен капацитет, а и Iberia е драстично е намалила полетите си от там през годините. Поради подобрените икономически показатели вече е започнало възобновяване на някои международни маршрути. Авиокомпанията също така е ограничила и полетите си до изключително натоварени летища като лондонското Heathrow.

След няколко бурни години, Iberia изглежда вече е решила повечето от вътрешните си трудови проблеми, причинени от стачките на пилотите на компанията срещу създаването на Iberia Express.

Flightstats е един от най-големите лидери в света на мониторинг на авиационни данни, достъпни за потребителите. Според тях Iberia е извършила 13 010 полета през февруари. От тях 92.33% са били извършени навреме, а едва 7.67% са били забавени по една или друга причина.

Друга компания за мониторинг на авиационни данни OAG е класирала Iberia като четвъртия най-точен превозвач в света за изминалата година. А Flightstats поставя авиокомпанията на трето място за януари.

Нейният партньор в групата British Airways има доста различни резултати. BA е класиран на 29-то място през януари и на 24 през февруари.

Сравнявайки операционните практики на Iberia и British Airways, стават ясни основните фактори, поради които испанската авиокомпания има такива добри резултати. През февруари, основното летище, от което Iberia оперира, Adolfo Suarez Madrid-Barajas Airport, е обслужило 25 516 полета – с 34% по-малко отколкото през същия месец на 2008 година, когато летището бива разширено след откриването на новия Терминал 4.

Испански пилот обяснява, че въздушният трафик е сравнително малък, особено сутрин, когато се получават опашки на пистите.

Основният хъб на British Airways London Heathrow оперира средно 40 000 полета на месец. Всичките прозорци за излитане и кацане са запълнени, което означава, че ако един полет закъснее, всички полети след това ще закъснеят.

Президентът на Iberia Луис Галего обясни миналия месец пред група мениджъри, че един от приоритетите на авиокомпанията е да гарантира, че всички полети ще излетят навреме.

„Никога преди не сме виждали такива данни за точността на Iberia“, каза той. „Ангажиментите от страна на служителите са от съществено значение.“

През последните няколко години, Iberia водеше сложен трудов спор, който започна със създаването на нискотарифния превозвач Iberia Express. Окончателно споразумение беше постигнато през 2014 година.

В същото време в рамките на стратегията за преструктуриране близо 3800 служители са били съкратени, а има планове са постепенното съкращаване на още 1670 човека до края на 2017 година. Iberia предлага специални пакети на хората, които доброволно напуснат.

\\ El Pais

 
 
Коментарите са изключени за Как испанската Iberia стана една от най-точните авиокомпании в света