Индия осигурява 30% от пътникопотока на персийските авиопревозвачи от САЩ

| от |

Експанзията на персийските авиопревозвачи в САЩ е източник на ескалиращо напрежение в търговския спор между американските авиокомпании, които настояват допълнителните полети от Дубай и Доха да бъдат замразени. Най-често услугите на компаниитe от Персийския залив се ползват от индийци, които представляват повече от 1/3 от пасажерите, сочат данните на азиатския авиационен център (CAPA).

Персийските авиопревозвачи бързо пускат допълните полети, които да обслужват маршрутите от и за САЩ. Този месец Qatar Airways съобщи, че ще обслужва три нови дестинации – Атланта, Бостън и Лос Анджелис. Услугите ще се предлагат от следващата година. Emirates също обявиха, че ще летят до Орландо.

Експанзията или по-скоро забраната на допълнителни полети на персийските превозвачи е инструмент, който американските им конкуренти искат да използват в борбата за надмощие на авиопазара. Докладът на CAPA, който бе публикуван по-рано този месец, показва, че от Индия допринася за 36 процента от трафика на Emirates и Etihad`s от САЩ към Персийския залив и обратно за период от една година, който приключва през август 2014. 28% от пътниците, ползвали услугите на Qatar Airways са индийци.

Вторият най-голям потребител на услугите на персийските превозвачи са местните жители. Арабските емирства допринасят с 18% от пътникопотока на Emirates и Etihad. Делът на другите страни, които ползват персийските авиопревозвачи пада под 10% от общия пътникопоток, като изключим Пакистан. Страната допринася с 18% участие в пътникопотока на Etihad и участва с едва 9% в трафика на Qatar Airways.

През последните две години Etihad е успял да превози повече пътници от Индия посредством споразумението с Jet, а Qatar Airways бележи спад в развитието си на авиопазара в Индия. Причината за това е, че Индия отказва да ревизира въздушните права на Qatar поради ограничения интерес сред индийските превозвачи.

Два други фактора облагодетелстват Etihad да увеличи трафика си до САЩ. „Еtihad не разполагаше с достатъчно самолети за осъществяване на полети на дълги разстояния, каквито са полетите до САЩ. Затова авиокомпанията се справи с проблема като подписа споразумение с Jet Airways да ползва машините им, като някои от тях са предоставени за директни полети до Щатите”, пояснява CAPA.

Другото предимство на Etihad е съвместната работа с американските митници и имиграционните власти в Абу Даби, което улеснява работата и на пасажерите, и на авикомпанията в уреждането на формалностите и документацията около качването на самолета, който ще лети до САЩ.

Emirates е най-голeмият превозвач по маршрутите Индия-САЩ, който се използва от 18 % от пътуващите. Air India (13.3%) и British airways (12.5%) заемат съответно второ и трето място. Qatar Airways и Etihad’s обслужват 5.4% и 4.6% от пътуващите.

Анализаторите очакват персийските авиопревозвачи да увеличат броя на маршрутите на полетите на дълги разстояния и то в близките няколко години, тъй като са поръчали дузини самолети Airbus и Boeing.

“Не поръчваш струващи милиарди долари машини Airbus A380, A350, Boeing 777, 777X и 787, за да им се наслаждаваш докато си стоят на асфалта”, коментира авиоекспертът Садж Ахамд.
„САЩ е дестинацията, която осигурява най-много оборот на персийските авиопревозвачи. Emirates има доста стабилни връзки с американската авиолиния JetBlue. Латинска Америка е друг регион, където превозвачът разширява дейността си. Можем ясно да очертаем добрите взаимоотношения между персийските авиопревозвачи и местните авиолинии. Наблюдаваме и как Qatar Airways се възползват от партньорството си с British Airways – не просто от отпечатъка, който британският превозвач е оставил на европейския пазар, но и от благоразположението на Северна Америка, която ползва услугите на BA за полетите от New York до Heathrow. И на Qatar Airways от Лондон до Доха и други дестинации в Персийския залив. Потенциалът за растеж е ограничен само от достъпа, но не и от търсенето”, добави Ахмад.

 
 
Коментарите са изключени за Индия осигурява 30% от пътникопотока на персийските авиопревозвачи от САЩ