EasyJet обяви финансовите си резултати за шестмесечиетодо 31 март 2014 г. Стратегията на авиокомпанията продължава да носи възвръщаемост и печеливш ръст. EasyJet реализира положително финансово представяне през първата половина на годината, в следствие на фокуса върху разпределението на капацитета, инициативите за управление на приходите и по-ефективно от очакваното управление на разходите.
Стратегическо развитие:
Управление на търсенето, преобразуване и възвръщаемост в Европа
Поддържане на ценово предимство
Изграждане на силна номер 1 и 2 позиция в мрежата
Стриктно използване на капитал
Каролин Маккол, изпълнителен директор на EasyJet заявява: „EasyJet реализира силно представяне през първата половина на годината, въпреки по-неблагоприятната среда за нашия капацитет. Резултатите отразяват напредъка ни по отношение на стратегическите приоритети и демонстрират структурното предимството на EasyJet срещу традиционната и нискотарифна конкуренция в европейския пазар за полети на къси разстояния. Продължаваме да изпълняваме стратегията си, предлагайки на клиентите по-ниски тарифи към интересни дестинации с приятелско обслужване, съсредоточавайки се същевременно върху управлението на разходите. По този начин можем да продължим да постигаме устойчив растеж и възвръщаемост за нашите акционери. Продължават да съществуват редица атрактивни възможности за EasyJet да се развива печелившо в Европа и очакваме с нетърпение да реализираме допълнителен напредък през втората половина на годината“.
2014 | 2013 | Промяна | ||
Общо приходи (милион англ. лири) | 1,702 | 1,601 | 6.3 | % |
Загуба преди данъчно облагане (милион англ. лири) | (53) | (61) | 13.6 | % |
Нетен марджин преди данъци (%) | (3.1) | (3.8) | +0.7 | ппт |
Загуба на акция (британски пенса) | (10.4) | (12.0) | 13.3 | % |
Възвръщаемост на използвания капитал (%)(1) | (1.2) | (0.9) | -0.3 | ппт |